حمایت پدرانه فدراسیون والیبال از قهرمان لیگ با قوانینی که حرفه ای نیست

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، فدراسیون والیبال بهتر است به جای تصویب قوانینی که بعید است در جایی از ورزش حرفه ای دنیا وجود داشته باشد، اختیار عمل را به دست باشگاه ها بسپارد.

حمایت پدرانه فدراسیون والیبال از قهرمان لیگ با قوانینی که حرفه ای نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، دردسرهای تیم فولاد سیرجان از آنجا آب می خورد که در لیگ برتر والیبال ایران، امکان برنامه ریزی برای بیش از یک سال وجود ندارد. در واقع در لیگ برتر، کاملا جا افتاده که هر بازیکن و هر مربی در انتها فصل، بازیکن و مربی آزاد است و قراردادهای بیش از یک سال اصلا مرسوم نیست.

با قراردادهای یک ساله، در عمل، امکان برنامه ریزی برای بیش از یک فصل وجود ندارد و هویت باشگاه و تیم از بین می رود. مربی و بازیکن در این شرایط حتی اگر در کل فصل در انتهای جدول هم قرار بگیرند، امیدوار به فصل بعد، چالش تازه و انتها فصل هستند.

فولاد سیرجان در فصل گذشته لیگ برتر والیبال به عنوان قهرمانی رسید ولی سرمربی و بازیکنان کلیدی خود را از دست داد. رضا تندروان، سرمربی فصل پیش سیرجان در خصوص جدایی از این تیم گفت: من پیش از آغاز لیگ برتر از تیم های ارومیه و سیرجان پیشنهاد داشتم. خیلی ها بر این باورند که مربی قهرمان لیگ، تیمش را عوض نخواهد نمود ولی فضای کار و جایی که در آن کار می کنم برای من خیلی مهم است. من مجموعه شهرداری ارومیه را کامل تر و با برنامه تر دیدم.

فدراسیون والیبال برای جبران این نقیصه و حمایت پدرانه از تیم قهرمان لیگ، بندِ حضور در مسابقات آسیایی و دنیای را در قرارداد بازیکنان گنجانده است. این یعنی بازیکنان کلیدی تیم شهرداری ارومیه در هفته یازدهم لیگ برتر باید به اردوی تیم فولاد سیرجان اضافه شوند و برای شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاه های دنیا به برزیل بروند.

در طول تاریخ ورزش دنیا، هیچ بازیکنی از قبل نتوانسته مصدومیت یا سلامتی کامل خود را تا انتها یک تورنمنت پیش بینی کند. علی اصغر مجرد، ملی پوش تیم شهرداری ارومیه که کل فصل جاری را از دست داد و یا در سال های نه چندان دور که حمزه زرینی، پیش از بازی فینال لیگ در تیم کاله مصدوم شد، نمونه هایی از این مورد هستند. اگر علیرضا بهبودی، پاسور مورد علاقه و اعتماد رضا تندروان و یا صابر کاظمی، ملی پوش شهرداری که به گفته خودش اصلا شرایط مسافرت و فشار را ندارد در اردوی تیم سیرجان مصدوم شوند، خسارت تیم شهرداری ارومیه را چه ارگانی تقبل خواهد نمود و یا اصلا هزینه جبران چنین خسارتی چقدر است؟!

فدراسیون والیبال بهتر است به جای تصویب قوانینی که بعید است در جایی از ورزش حرفه ای دنیا وجود داشته باشد، اختیار عمل را به دست باشگاه ها بسپارد. تیمی که قهرمان لیگ برتر شده، باید توانایی حفظ سرمربی و بازیکنان و در حالت بعدی، تقویت تیم با کادر فنی و بازیکنان تازه را داشته باشد.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان دنیا از 16 تا 21 آذرماه امسال با حضور 6 تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد و تیم فولاد سیرجان هم به عنوان قهرمان آسیا در این رقابت ها حضور پیدا می نماید. هفته های دوازدهم و سیزدهم دور رفت لیگ که همزمان با برگزاری رقابت های باشگاه های مردان دنیا است و قرار بود روز های 14 و 17 آذرماه برگزار گردد، انجام نخواهد شد. دو هفته انتهای دور رفت به ترتیب در تاریخ های 28 آذرماه و اول دی ماه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2112

به "حمایت پدرانه فدراسیون والیبال از قهرمان لیگ با قوانینی که حرفه ای نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت پدرانه فدراسیون والیبال از قهرمان لیگ با قوانینی که حرفه ای نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید