نگاهی به برندهای ژاپنی حاضر در بازار خودرو؛ مظنه و ویژگی ها

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، این روزها با وجود حضور تحریم ها، محصولات متنوعی از برندهای مختلف دنیا در خیابان های کشورمان دیده می گردد. خودروهای ژاپنی که همیشه از لحاظ کیفیت یک سر و گردن بالاتر هستند و در کلاس های مختلف تجربه متفاوتی در رانندگی را به ارمغان می آورند، سوژه گزارش امروز خبرنگاران زندگی هستند. در این گزارش ابتدا به بررسی چند برند معتبر ژاپنی حاضر در بازار خودرو کشور پرداخته شده و سپس لیستی از آخرین قیمت ماشین های ژاپنی آورده شده است.

نگاهی به برندهای ژاپنی حاضر در بازار خودرو؛ مظنه و ویژگی ها

ارزیابی ها نشان می دهد محصولات ژاپنی با برندهای مزدا، نیسان، میتسوبیشی، تویوتا، لکسوس و هوندا از شاخص ترین خودروهایی هستند که در بازار ایران خرید و فروش می شوند. قدرت، ایمنی و سطح بالای کیفی قطعات و تجهیزات در کنار مصرف سوخت پایین از مشخصه ها و ویژگی های خودروهای ژاپنی هستند. اما برندهای مشهور ژاپنی هر کدام دارای چه ویژگی هایی هستند؟

شرکت خودروسازی مزدا که نامش برگرفته از اهورا مزدا خدای زرتشتیان است، یکی از خودروسازان ژاپنی است که حضور محصولات آن در ایران به قبل از انقلاب و سال 1331 شمسی بازمی شود. حضور مزدا در مقاطع مختلف تحت الشعاع تحریم ها علیه ایران نهاده شد اما هنوز از محبوبیت آن کم نشده است.

دیگر برند معروف ژاپنی شرکت خودروسازی تویوتا است. تویوتا همیشه یکی از مطمئن ترین و کم ایرادترین برندهای دنیا به شمار می رود و در بازار کشورمان نیز سرآمد است. از محبوب ترین سدان های تویوتا در بازار کشور می توان به کرولا، کمری، آریون، یاریس (نسخه سدان و هاچبک) و پریوس هیبرید (یکی از نخستین هیبریدهای بازار کشورمان) اشاره نمود. همچنین جدا از پیکاپ هایلوکس و تویوتا لندکروزر که به خودروهای آفرود محبوب ایرانی ها بدل شده است، شاسی بلندهای تویوتا همیشه جزو شاس بلندهای محبوب و مطمئن به حساب می آیند.

در این زمینه بخوانید:

ارزان ترین خودروهای هیبریدی؛ سبزهای 400 تا 800 میلیون تومانی

بی ام وبازها بخوانند؛ مظنه خودروهای آلمانی در ایران

برند مطمئن ژاپنی بعدی، نیسان است که سابقه حضور آن در ایران به پیش از انقلاب برمی شود. اما این برند از دهه 60 به طور رسمی و گسترده وارد بازار خودرو ایران شد. شرکت پارس خودرو اولین شرکتی بود که به مونتاژ و عرضه فراوریات نیسان در ایران پرداخت. نیسان پاترول اولین خودرویی بود که توسط پارس خودرو مونتاژ شد. پس از پاترول، شاسی بلند رونیز و سپس سدان محبوب ماکسیما بود که به خط فراوری پارس خودرو آمد و بعد از آنها نوبت به تیانا، مورانو و قشقایی نیز رسید. نیسان جوک در حال حاضر یکی از محبوب ترین خودروهای برند نیسان است که در بازار کشور جولان می دهد.

میتسوبیشی برند ژاپنی دیگری است که سابقه حضور آن در ایران به دهه 50 شمسی بازمی شود. پس از آن برندهای مانند سوزوکی، هوندا و سوبارو در لیست برندهای مطرح خودرویی در دنیا و ژاپن هستند که حتی به دلیل کیفیت بالای این محصولات، بعضی از آنها در مسابقات دنیای رالی با یکدیگر رقابت دارند.

در جدول زیر قیمت بعضی از خودروهای ژاپنی حاضر در بازار کشور آورده شده است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1532

به "نگاهی به برندهای ژاپنی حاضر در بازار خودرو؛ مظنه و ویژگی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به برندهای ژاپنی حاضر در بازار خودرو؛ مظنه و ویژگی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید