نگرانی از وجود 800 مدرسه تخریبی و ناایمن در تهران، سرانه فضای آموزشی مرکز دردآور است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 700 تا 800 مدرسه تخریبی در سطح تهران داریم و 30 درصد مدارس تهران احتیاج به بازسازی دارد که جای نگرانی است.

نگرانی از وجود 800 مدرسه تخریبی و ناایمن در تهران، سرانه فضای آموزشی مرکز دردآور است

به گزارش خبرنگاران، علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی منطقه 18 شهر تهران با بیان اینکه آنچه جاودانه و ماندنی است باقیات و صالحات است که برترین نقطه امیدبخشی انسان در فردای قیامت خواهد بود گفت: آموزش و پرورش به حضور و یاری خیرین احتیاج دارد.

وی اضافه نمود: هر انسانی که در این مدرسه خیرساز تربیت گردد، ثوابش متعلق به آن خیّر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه پایبن فضای آموزشی در تهران دردآور است گفت: باید کوشش نموده و از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم این سرانه ها را افزایش دهیم.

وی در حاشیه این مراسم نیز با بیان اینکه در شهر تهران سرانه آموزشی واقعا پایین و حدود 3.6 است و شاید از این حیث استان سی ام یا سی و یکم باشد که مطلوب مرکز نیست گفت: البته مسائل در تهران با سایر استان ها فرق دارد. یکی از مسائل مربوط به زمین و دیگری انبوه سازی هاست که فضای آموزشی نو برای آن ها درنظر گرفته نمی گردد. این امر باعث می گردد تراکم کلاس درس را بالا ببریم. وقتی تراکم را بالا می بریم کیفیت افت می نماید و تعلیم و تربیت دلخواه ما اتفاق نمی افتد.

کاظمی اضافه نمود: حدود 700 تا 800 مدرسه تخریبی در سطح تهران داریم و 30 درصد مدارس تهران احتیاج به بازسازی دارد که جای نگرانی است که از میانگین کشوری بالاتر است. ایمن نبودن مدارس، مسئولیت های قانونی را متوجه آموزش و پرورش می نماید.

وی ادامه داد: به همین دلیل به زودی یک جلسه ویژه تشکیل می دهیم تا تحلیل دقیقی از شرایط تهران انجام گردد. سپس برنامه ریزی گسترده ای با مشارکت شورای شهر و شهرداری برای حل مسائل خواهیم داشت. باید یک هم افزایی و هماهنگی انجام شده و ستادی تشکیل گردد. از تمام ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم. مشارکت خیرین را نیز باید افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2071

به "نگرانی از وجود 800 مدرسه تخریبی و ناایمن در تهران، سرانه فضای آموزشی مرکز دردآور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از وجود 800 مدرسه تخریبی و ناایمن در تهران، سرانه فضای آموزشی مرکز دردآور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید