ویروس کرونا، پارک شکوفه های گیلاس توکیو را هم به تعطیلی کشاند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، پارک شکوفه های گیلاس، توکیو، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ژاپن است. ویروس کرونا با شیوعی ناباورانه در ماه های اخیر در حال تعطیل کردن تمامی اماکن گردشگری در سراسر جهان است.

ویروس کرونا، پارک شکوفه های گیلاس توکیو را هم به تعطیلی کشاند

اگرچه فستیوال های گل بسیاری در سراسر جهان به علت شیوع کووید 19 کنسل شده اند، اما مردم با وجود درخواست مقامات برای در خانه ماندن، کماکان در آخر هفته قبل برای دیدن شکوفه های گیلاس به پارک توکیو آمدند.

شکوفه های گیلاس ژاپن، کاملا شکفته شده اند اما دیدنی گل ها در توکیو به علت شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر، به صورت ناگهانی متوقف شده است.

خانم یوریکو کویکه (Yuriko Koike)، فرماندار توکیو، مکررا از 13 میلیون شهروند توکیو درخواست کرد تا این آخر هفته را در خانه هایشان بمانند. وی با تاسف اظهار کرد که مرکز، هم اکنون در آستانه انفجار در شیوع ویروس کرونا واقع شده است. کویکه هشدار داد که اگر سرعت شیوع کاهش نیابد، شهر را به صورت کامل قرنطینه خواهد کرد.

عصر روز جمعه، دسترسی به پارک اوئنو، یک مکان محبوب و مشهور برای دیدنی هانامی یا شکوفه های گیلاس، مسدود شد. روی علائم نوشته شده است: مهمانی ممنوع و خطر، وارد پارک نشوید.

هفته گذشته، افراد با ماسک و بدون ماسک از پارک اونئو بازدید کردند.

خالی شدن پارک، یک تغییر ناگهانی و سریع در مقایسه با آخر هفته گذشته است. هفته قبل، زمانی که دولت مرکزی ژاپن از پایان دادن به تعطیلی ملی مدارس خبر داد، مردم این کشور فکر کردند که شیوع ویروس کرونا تحت کنترل است، اگرچه در واقعیت، اوضاع در مرکز در حال وخیم شدن است.

کویکه روز جمعه درخواست خود مبنی بر در خانه ماندن مردم را تکرار کرد و از شهروندان توکیو درخواست کرد تا دیدنی گل ها را تا سال بعد به تعویق بیندازند. وی گفت:

درختان پارک شکوفه های گیلاس، قطعا سال بعد نیز شکوفه خواهند داد. اولویت ما در حال حاضر، فائق آمدن بر این زمان سخت است.

پارک های سرگرمی، باغ وحش ها و آکواریوم ها و همچنین برخی از کافی شاپ ها و مراکز خرید تا آخر هفته بسته خواهند بود. مقامات رسمی، بیشتر نگران افراد جوان بدون علائم بیماری هستند که امکان شیوع ویروس را زیاد می کنند.

دایچی هارادا (Daichi Harada)، همراه با سگش، پس از روزها قرنطینه ماندن در خانه، برای هواخوری به پارک آمد. وی در حال ترک کردن پارک گفت:

توکیو به ما دستور داده است که دیدنی شکوفه های گیلاس را متوقف کنیم. این وظیفه ما است که در خانه بمانیم.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2179

به "ویروس کرونا، پارک شکوفه های گیلاس توکیو را هم به تعطیلی کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا، پارک شکوفه های گیلاس توکیو را هم به تعطیلی کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید