پیش بینی اوضاع صنعت هوایی در سال 2019

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، کارشناسان فعال در صنعت هوایی و هوانوردی به تازگی در گزارشی از جدیدترین پیش بینی های خود برای آینده پیش روی این حوزه در امسال 2019 میلادی سخن گفته اند.

پیش بینی اوضاع صنعت هوایی در سال 2019

به گزارش خبرنگاران، با توجه به پیش بینی کاهش نرخ رشد اقتصاد دنیای و افزایش بحران های اقتصادی و قیمت سوخت در دنیا، بسیاری از کارشناسان پیش تر برآورد نموده بودند که صنعت هوانوردی و کسب و کار شرکت های هواپیمایی در دنیا با مسائل عدیده ای روبرو خواهد شد.

حالا در تازه ترین گزارشی که این کارشناسان منتشر نموده اند، موارد متعددی ذکر شده است که همه آنها می توانند در صورت رخ دادن، اتفاقات مهمی در صنعت هوایی دنیا به شمار بیایند.

1. کاهش قابل توجه در میزان سودآوری

ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی متعددی در دنیا به دلیل دست و پنجه نرم کردن شهروندان کشورهای مختلف با بحران های شدید اقتصادی و کاهش نرخ سفرهای هوایی و توریسم، مجبورند که در رقابت تنگاتنگی که میان آنها برقرار است، قیمت های تور و بلیت های هواپیماهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند که همین مساله تاثیر منفی بزرگی بر میزان سودآوری و درآمدزایی سالانه آنها می گذارد.

2. افزایش قیمت سوخت

قیمت سوخت نیز یکی از مهم ترین مولفه های اصلی و اساسی در کاهش میزان سفرهای هوایی در دنیا به شمار می رود. ایرلاین ها نیز تحت تاثیر افزایش قابل ملاحظه قیمت سوخت و بنزین موردنیاز برای هواپیماهای خود و جلوگیری از زیان دهی اقتصادی مجبورند نرخ بلیت سفرهای هوایی را افزایش دهند که این امر نیز در نهایت به روند نزولی صنعت هوانوردی در دنیا ختم خواهد شد.

3. احتمال ادغام ایرلاین های مختلف

در بسیاری از کشورهای دنیا بخصوص آنهایی که تحت تحریم های اقتصادی و کمبود بودجه برای تامین نیازهای صنعت هوایی روبرو شده اند، خیل عظیمی از شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها با خطر ورشکستگی و انحلال روبرو هستند که همیشه یکی از بهترین راهکارهای ممکن برای جلوگیری از این اتفاق، امکان ادغام دو یا چند ایرلاینی است که با یکدیگر سر موضوعات مربوطه به توافق می رسند.

4. کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی

از آنجایی که قیمت سوخت و بعضی دیگر از عوامل تاثیرگذار موجب شده است که قیمت نهایی نرخ بلیت سفرهای هوایی بیشتر از گذشته گردد، بسیاری از شهروندانی که قصد سفر به جاهای مختلفی از دنیا و یا کشور خود را دارند، ترجیح می دهند که از گزینه های جایگزین سفرهای هوایی همچون قطار، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده نمایند تا هزینه های سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

5. ورود تکنولوژی های جدید به صنعت هوایی

با توجه به آنکه تکنولوژی های جدید به تمامی حوزه ها و صنایع مختلف نفوذ و ورود پیدا نموده است، انتظار می رود که فناوری به صنعت هوایی نیز یاری بسزایی کند و موجب تسهیل در کار کادر پرواز، خلبانان، مسئولان برج مراقبت، اداره گمرک در فرودگاه، مسئولان و ماموران امنیتی و مسافران گردد.

در یکی از جدیدترین نظرسنجی و تحقیقات اجرا شده، کارشناسان دریافتند که مسافران برای کاهش زمان چکاپ های امنیتی قبل و بعد از پرواز و جلوگیری از ایستادن در صفوف طولانی برای آنالیز گذرنامه، بلیت و احراز هویت، فرودگاه های سراسر دنیا باید از فناوری های تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی بهره گیری نمایند.

آنها همچنین از ایرلاین ها و شرکت های هواپیماسازی انتظار دارند که خدمات سرگرم نماینده بهتری را برای آنها در طول مدت زمان پرواز حتی در کلاس های اکونومی تدارک ببینند که از جمله مهم ترین آنها می توان امکان اتصال به اینترنت وای فای در تمام هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی کشورهای مختلف اشاره نمود.

مترجم: شیما قاسمی دبیر خبر: مریم طاووسی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 277

به "پیش بینی اوضاع صنعت هوایی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی اوضاع صنعت هوایی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید