چگونه آژانس ها و هتل هایی که از تکنولوژی استفاده نمی نمایند، از بین خواهند رفت؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تکنولوژی نقش مهمی را در پیشرفت و سرپا ماندن آژانس های گردشگری ایفا می نماید.

چگونه آژانس ها و هتل هایی که از تکنولوژی استفاده نمی نمایند، از بین خواهند رفت؟

با توجه به اینکه تکنولوژی در زندگی روزمره همه ما نقش مهمی را ایفا می­ کند، در پیشرفت و سرپا ماندن آژانس های گردشگری نیز تاثیر بسزایی دارد. به گونه­ ای که در صورت عدم استفاده از ابزارهای نوین برای فروش و استفاده از روش­ های قدیمی و سنتی، این آژانس ­ها به معنای واقعی نابود خواهند شد.

روش کار آژانس­ های مسافرتی سنتی

چالش استعلام ظرفیت و قیمت از هتل ها

آژانس های گردشگری سنتی با استفاده از روش­ های قدیمی و بدون استفاده از تکنولوژی ­های نو رزروهای مشتریان را ثبت می ­نمایند. بدین صورت که مشتری در ساعات کاری به آژانس مراجعه نموده و پس از معین کردن شهر مقصد، آژانس اقامتگاه ­های موجود در آن شهر که با آن­ها ارتباط دارد را به مشتری پیشنهاد می­ دهد. مشتری نیز با اعتماد به پیشنهادها آژانس یکی از گزینه ­ها را انتخاب می ­کند؛ اما هیچ دیدگاهی از هتلی که رزرو نموده ­اند را ندارند. آژانس­ ها تنها در ساعات کاری با استفاده از تماس تلفنی با هتل انتخاب شده ارتباط برقرار می­ نمایند و سپس قیمت و ظرفیت اتاق موردنظر را استعلام می­ نمایند. در صورتی که ظرفیت کافی وجود نداشته باشد یا قیمت آن به بودجه موردنظر مشتری نزدیک نباشد، آژانس باید مجددا این فرایند وقت­گیر را برای استعلام از هتل دیگری تکرار کند.

چالش تسویه حساب آژانس با هتل ها

پس از رزرو اتاق برای مشتری، ضروری است هزینه با هتل تسویه حساب گردد. این تسویه حساب­ ها به صورت آنی و لحظه­ای انجام نمی­ گردد و آژانس­ ها هرروز یا هرچند وقت یکبار بسته به هتل موردنظر، هزینه ­ها را به حساب هتل واریز می ­نمایند. این فرایند تسویه حساب با هتل­ ها نیز وقت­ گیر است و در برخی مواقع منجر به نارضایتی صاحبان هتل و حتی عدم ادامه همکاری با آژانس­ ها می­ گردد.

در نهایت آژانس­ ها پس از رزرو و تسویه حساب با هتل­ ها برای مدیریت کسب و کار خود احتیاج به گزارش کاملی از تعداد فروش در هفته و ماه و حتی سال دارند. به علت اینکه رزروها به صورت دستی ثبت می گردد و بستری برای دسترسی سریع به این گزارش ها وجود ندارد، باید این آمار را نیز به صورت دستی جست و جو نموده و به دست بیاورند. آماده کردن چنین گزارشاتی ممکن است چند روز وقت احتیاج داشته باشد و حتی با خطا یا اشتباهاتی نیز همراه باشد.

با در نظر گرفتن این مسئله که شرایط آژانس های گردشگری در سراسر جهان دچار تغییر و تحول عظیمی شده است و به علت توسعه فناوری­ های نو و پیدایش ابزارهای نوین برای این صنعت تغییرات عمده ای در رفتار مشتریان به وجود آمده است، وجود تکنولوژی برای این شاخه از کسب و کار ضروری به نظر می­رسد. با توجه به این موضوع آژانس هایی که هنوز به صورت سنتی برای مشتریان خود هتل رزرو می­ نمایند، دچار کاهش رزرو شده و در نهایت به علت ضرر و زیان، کسب و کار آن­ها از بین خواهد رفت. در ادامه با تیپورت همراه شوید تا با دلایلی که موجب فروپاشی آژانس های سنتی می ­گردد، بیش­تر آشنا شوید.

دلایل فروپاشی آژانس هایی که با تکنولوژی غریبه هستند!

شاید تا چندین سال پیش رزرو هتل از آژانس هایی که با روش­ های قدیمی کار می­ کردند، راحت ­ترین کار ممکن بود؛ زیرا تکنولوژی، پیشرفت حال حاضر را نداشت و رزرواسیون هتل به بازار گردشگری راه پیدا ننموده بود. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و فراوری ابزارهای مختلف برای رزرو سریع و الکترونیکی اتاق، علتی بر استفاده از روش­ های سنتی وجود ندارد. آژانس هایی که هنوز به روش­های سنتی عمل می­ نمایند، به دلایلی که در ادامه ذکر می­ کنیم شاهد از بین رفتن کسب و کار خود خواهند بود:

  • طولانی بودن فرایند رزرو
  • عدم تسویه حساب آنی با هتل
  • کند بودن و وقت­ گیر بودن رزرو
  • عدم دسترسی به انواع اقامتگاه­ها
  • عدم دستیابی به همه هتل­ های سراسر کشور
  • عدم امکان مقایسه قیمت­ ها
  • عدم امکان مقایسه امکانات
  • هماهنگی تلفنی جهت استعلام قیمت و ظرفیت در ساعات کاری
  • رزرو بیش از حد ظرفیت هتل
  • عدم دسترسی سریع به گزارش جامع از فروش و عایدی
  • و...

جلوگیری از سقوط آژانس ­ها با استفاده از کانال توزیع تیپورت

در حال حاضر پیشرفت­ های تکنولوژی به آژانس های مسافرتی اجازه می ­دهد تا به صورت کاملا آنلاین اتاق را رزرو نمایند. آژانس های مسافرتی مجبور نیستند زمان زیادی را صرف فروش به مشتریان و انتقال موجودی به هتل­داران نمایند. رزرو، پرداخت و تاییدات رزرو را می توان به­ صورت آنلاین مدیریت کرد و اطلاعات رزرو و سفر را از طرق مختلف مانند پیامک، ایمیل، فضای مجازی و... برای مشتریان ارسال کرد. آژانس های مسافرتی با استفاده از کانال های توزیع می توانند تمامی این کارها را به ­سرعت انجام داده و موجب رضایت مشتری و صاحبان انواع هتل و اقامتگاه های بوم گردی و سنتی و در نهایت افزایش عایدی خود شوند.

تیپورت، به عنوان توزیع هتل بستر یک پارچه و کاملا آنلاین است که ارتباط میان هتل و آژانس های گردشگری را برقرار می­کند و جهت آپدیت لحظه­ای اطلاعات به سیستم مدیریت هتل (PMS) متصل می ­گردد. آژانس ­ها با استفاده از چنل منیجر می ­توانند انواع اقامتگاه­ های سطح کشور را به همراه امکانات، تصاویر، قیمت­ها، میزان ظرفیت به جای مانده و... را مشاهده نموده و بسته به انتخاب مشتری، به ­صورت کاملا آنلاین اتاق مورد نظر را رزرو نمایند. چنل منیجر از رزرو بیش از حد ظرفیت اتاق جلوگیری می­ کند؛ به این صورت که پس از پرداخت هزینه و تایید نهایی رزرو، ظرفیت به صورت آنی در سیستم به­روزرسانی می گردد. برای درک بهتر این موضوع با قابلیت­های چنل منیجر تیپورت در ادامه همراه ما باشید:

  • اتصال به سیستم مدیریت هتل (PMS)
  • رزرو کاملا آنلاین و الکترونیکی و سریع هتل
  • امکان مقایسه قیمت ­ها و امکانات
  • مشاهده تصاویر و تمامی اطلاعات هتل­ ها
  • امکان مشاهده انواع اقامتگاه در سراسر کشور
  • امکان پرداخت الکترونیکی با کارت­های عضو شبکه شتاب
  • به ­روزرسانی لحظه­ای اطلاعات و ظرفیت
  • دریافت گزارش ها مختلف ماهانه و سالانه
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • و...

برای بهره­ مندی از قابلیت­ های چنل منیجر تیپورت با شماره 91301212(021) تماس حاصل نموده و به وب سایت Tport.ir مراجعه کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 6 دی 1403 بروزرسانی: 6 دی 1403 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2568

به "چگونه آژانس ها و هتل هایی که از تکنولوژی استفاده نمی نمایند، از بین خواهند رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آژانس ها و هتل هایی که از تکنولوژی استفاده نمی نمایند، از بین خواهند رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید