چین باز هم ماهواره می فرستد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، کشور چین در ماه سپتامبر یک ماهواره سنجش از دور را برای مشاهده آب و هوای قطبی و مشاهده محیط زیست به مدار می فرستد.

چین باز هم ماهواره می فرستد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، طبق گفته توسعه دهندگان، چین ماه سپتامبر یک ماهواره سنجش از دور را برای مشاهده آب و هوای قطبی و مشاهده محیط زیست به مدار می فرستد.

ماهواره ای به نام Ice Pathfinder (کد: BNU-1) که تنها 10 کیلوگرم وزن دارد، مجهز به دوربین های با وضوح بالا است که می تواند در مدت پنج روز به پوشش کامل قطب جنوب و قطب شمال دست یابد و نظارت بر یخ ها را تقویت کند.

علاوه بر این، ماهواره Ice Pathfinder دارای یک سیستم شناسایی اتوماتیک برای کشتی ها است که بتوانند به وسیله قسمت ها یا کل مناطق قطبی حرکت نمایند.

ریزگردهای مشاهده شده قطبی توسط دانشمندان دانشگاه پکن شروع شده است.

در گذشته دانشمندان چینی مطالعات قطبی را عمدتا بر اساس داده های جمع آوری شده توسط کشتی ها و ایستگاه های تحقیقاتی انجام می دادند؛ استفاده از فناوری ماهواره ای سنجش از راه دور آنها را قادر می سازد تا تصاویر و داده های مناطق سخت را رصد و به دست آورند.

این ماهواره ها همچنین ناحیه های عرض جغرافیایی میانه یا پایین را رصد می نمایند و در تحقیقات فلات Qinghai-Tibet Plateau یا منطقه قطب سوم در آینده نقش اساسی دارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 464

به "چین باز هم ماهواره می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین باز هم ماهواره می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید