چین 182 میلیارد دلار صرف توسعه اینترنت می نماید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: چین در نظر دارد با سرمایه گذاری 182 میلیارد دلاری در زمینه زیرساخت ارتباطات مبتنی بر IP، سرعت اینترنت در این کشور را تا سال 2017 ارتقا بخشد.

چین 182 میلیارد دلار صرف توسعه اینترنت می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، این اقدام در راستای برنامه دولت چین برای تقویت بخش خدمات صورت می گیرد.

سرمایه گذاری مذکور قرار است طی سه سال اتفاق افتد و در گام اول 69.3 میلیارد دلار تا انتها امسال اختصاص یابد و باقی آن تا دو سال آینده در این حوزه خرج گردد.

رویترز دراین باره گفته که سرمایه گذاری ها در بخش توسعه شبکه های نسل چهارم (4G) و پهنای باند فیبرنوری است.

اگر چه صنایع دیجیتال چین به سرعت در حال توسعه است اما در بخش تکنولوژی شبکه به دلیل محدودیت هایی که دارد، همچنان پشت بعضی کشورهای دیگر حرکت می نماید.

براساس گزارش شرایط سنجی آکامی، چین در سال 2014 رتبه 82 را در میان کشورهای جهان از منظر سرعت اینترنت داشته است و مالزی، تایوان و تایلند نیز از ان جلوتر بوده اند.

این مرکز تحقیقاتی، یکی از دلایل کلیدی رشد کم شتاب اقتصاد این کشور را ناشی از این ضعف دانسته است.

چین در نظر دارد با چنین برنامه توسعه ای به سرمایه گذاری در سفرهای فضایی، تجارت الکترونیکی، انرژی های سبز و مهندسی زیستی بپردازد. بنابراین باید منتظر پیشرفت قابل توجهی تا سال 2025 در این کشور باشیم.

نخست وزیر چین پیش از این پشتیبانی های لازم را از بزرگترین اپراتورهای بی سیم موبایل جهت حمایت از اقتصاد خدمات محورتر داشته است.

چایناموبایل، چاینا یونیکام و چاینا تلکام متعهد به کاهش قیمت ها و افزایش سرعت داده جهت تشویق مشترکان موبایل به استفاده از خدمات نسل چهارم شدند.

اگر چه چین هم اکنون دومین اقتصاد بزرگ جهان را تشکیل می دهد اما در نظر دارد با این سرمایه گذاری ها بزرگترین کشور از منظر تکنولوژی های دیجیتال هم باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 814

به "چین 182 میلیارد دلار صرف توسعه اینترنت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 182 میلیارد دلار صرف توسعه اینترنت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید