کلید زندگی طولانی تر

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، پیاده روی روزانه برای تقویت سلامت و کاهش خطرات سلامتی راهی مناسب شناخه شده است. با محبوب شدن دستگاه های پوشیدنی همراه با گام شمار شمارش تعداد قدم هایی که هر روز برداشته می شود تبدیل به یک ترند محبوب شده است. با این وجود، هنوز در مورد تعداد گام های برداشته شده توصیه شده شفافیت وجود ندارد. برخی می گویند یک عدد دلهره آور است: 10000 قدم. با این وجود، نتیجه مطالعه ای تازه نشان داده که 2500 تا 4000 قدم کافی است.

کلید زندگی طولانی تر

به گزارش خبرنگاران، نتیجه این مطالعه که در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شده نشان می دهد که پیاده روی روزانه 3967 قدم (حدود 3 کیلومتر) می تواند خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش دهد. هم چنین، 2337 قدم پیاده روی در روز می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

این عدد به طور قابل توجهی کم تر از تعداد گام هایی است که از طریق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا پیشنهاد شده است. آن مرکز برداشتن 10 هزار گام در روز را توصیه کرده است. برای بسکمک از افراد برداشتن 10 هزار قدم در روز ممکن است هدفی واقع بینانه نباشد و اغلب می تواند دلیلی برای راه نرفتن باشد. نتیجه مطالعه تازه می توان تسکینی برای افراد باشد، زیرا نشان می دهد تعداد گام های برداشته شده کم تر در روز نیز می تواند از بروز بیماری قلبی و مرگ و میر زودهنگام جلوگیری کند.

در این مطالعه از داده های سلامتی 226889 نفر استفاده شد که از 17 مطالعه مختلف جمع آوری شده بودند. یافته ها مهم هستند، زیرا می توانند افراد را برای شروع ورزش تشویق کنند. بر اساس نتایج منتشر شده در مقاله تازه 81 درصد از نوجوانان در سراسر جهان فعالیت بدنی کافی ندارند.

نتایج آن مقاله نشان می دهند که پیاده روی برای دوره های کوتاه در مقایسه با سبک زندگی بی تحرک، که پیش تر کمتر از 5000 قدم تعریف می شد به طور قابل توجهی برای سلامتی بهتر است. تحقیقات پیشین نشان داده اند که زندگی بی تحرک ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش داده و طول عمر را کاهش دهد.

نتایج این مقاله می تواند به تعریف مجدد سطح فعالیت، به ویژه بی تحرکی و تعداد مراحل لازم برای دستیابی به مزایای سلامتی قابل توجه کمک کند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2463

به "کلید زندگی طولانی تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید زندگی طولانی تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید