یاری داور ویدیویی چه می گردد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، لیگ برتر انگلیس شاید در زمانی که از سر گرفته گردد، در نحوه استفاده از VAR تجدید نظر کند، چرا که این فناوری شاید منجر به شیوع ویروس کرونا گردد.

یاری داور ویدیویی چه می گردد

در حال حاضر بحث بر سر این است که آیا لیگ برتر می تواند پس از شیوع ویروس کرونا از سر گرفته گردد یا نه. اما بخشی از بحث هم درباره یاری داور ویدیویی است.

اگر مسابقات به شکل معمول در استادیوم های پر از جمعیت برگزار شوند، مسئله ای در پیاده سازی VAR نخواهد بود. اما اگر بازی ها بخواهد پشت درهای بسته برگزار گردد، این به معنای آن است که فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت گردد، ولی مقامات VAR باید در اتاقی کوچک کنار هم بنشینند و به این ترتیب ممکن است مشکل شیوع ویروس کرونا پیش بیاید.

دست کم سه نفر در VAR حضور دارند که یکی از آنها داور است. آنها باید در اتاقی کوچک در استاکلی پارک قرار بگیرند. به این ترتیب تعیین نیست که با قوانین فاصله گذاری اجتماعی، این کار چگونه انجام خواهد شد.

همچنین این نگرانی وجود دارد که نتوان از VAR استفاده کرد، چرا که در صورت برگزاری مجدد دیدارها، بازی های پرشماری باید هم زمان در دورانی کوتاه برگزار شوند، و استفاده از VAR کار دشواری خواهد بود.

VAR در این فصل لیگ برتر بسیار جنجالی بوده است، و با این حال، اگر در ادامه فصل از VAR استفاده نگردد، مسائل زیادی ممکن است پیش بیاید و حتی این امکان وجود دارد که کار به شکایت حقوقی بکشد. در صورتی که یک باشگاه به دلیل اشتباه داور به لیگ قهرمانان نرسد یا سقوط کند، بحث های فراوانی پیش خواهد آمد و احتمالا از وکلا استفاده خواهد شد.

منبع: تلگراف

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1089

به "یاری داور ویدیویی چه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری داور ویدیویی چه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید