5 سرمربی بزرگی که پیشنهاد چلسی را رد کردند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، با وجود افتخارآفرینی های چلسی در سال های گذشته، پیشنهاد این تیم از طریق چند سرمربی بزرگ دنیا رد شده است.

5 سرمربی بزرگی که پیشنهاد چلسی را رد کردند

به گزارش خبرنگاران، باشگاه لیگ رجحان چلسی در سال 1905 در لندن تاسیس شد، اما تنها در قرن بیست و یکم طعم پیروزیت های بزرگ را تجربه کرد. این افتخارات پس از سپرده شدن مالکیت چلسی به رومن آبراموویچ، تاجر میلیاردر روس به دست آمد.

آبراموویچ میل به رجحان و میل به پیروزی را در این باشگاه به وجود آورد، چیزی که قبلا در استمفورد بریج وجود نداشت. افزون بر این او بودجه هنگفتی را برای جذب بازیکن، امکانات تمرینی و آکادمی جوانان چلسی اختصاص داد.

انقلابی که در چلسی رخ داد، این باشگاه را به مقصدی مجذوب کننده برای سرمربیان اروپایی تبدیل کرد. رویکرد آبراموویچ در قبال استخدام و اخراج سرمربیان باعث شد سرمربیان بزرگی به این باشگاه بیایند و بروند.

چلسی نخستین بار با قهرمانی های پیاپی خود در لیگ برتر تحت هدایت ژوزه مورینیو در سال های 2004 و 2005 به معروفیت رسید. جالب اینجا است که باشگاه چلسی 2 بار مورینیو را اخراج کرد.

آبی ها در سال 2012 با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، نخستین پیروزیت اروپایی خود را با روبرتو دی متئو که به عنوان سرمربی موقت هدایت چلسی را بر عهده داشت، تجربه کردند. چلسی با قهرمانی در لیگ اروپا در سال 2013 به همراه رافائل بنیتز به افتخارآفرینی های خود در قاره سبز تداوم داد. با این حال، هم دی متئو و هم بنیتس دوران کوتاهی در چلسی داشتند و به دلیل نتایج پرنوسان خیلی زود اخراج شدند.

رویکردی که آبراموویچ اتخاذ کرد، پیروزیت ها و جام هایی را برای چلسی به ارمغان آورده است. آبی ها در ابتدای امسال دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را تحت هدایت توماس توخل به دست آوردند. سرمربی آلمانی در نخستین فصل حضورش در استمفورد بریج به این افتخار دست یافت.

با این حال، رویکرد مالک روسی چلسی و منفور بودن این باشگاه باعث شده تا بسیاری از سرمربیان پیشنهاد هدایت این تیم را رد کنند.

در این گزارش نگاهی می اندازیم به 5 سرمربی ای که پیشنهاد سرمربیگری چلسی را رد کردند.

رومن آبراموویچ و چلسی در سال 2003 به سراغ سر الکس فرگوسن رفتند. اندکی پس از فروش باشگاه به میلیاردر روسی بود که مرد اسکاتلندی مورد توجه آبی ها قرار گرفت.

پیشنهاد چلسی به فرگوسن تکان دهنده و بی احترامی بود، زیرا آبراموویچ قصد داشت وفاداری فرگوسن به منچستر یونایتد را با یک چک حقوقی بخرد.

گفته می شود آبراموویچ برای مذاکره با فرگوسن مامور ویژه ای را نزد سرمربی وقت منچستر یونایتد فرستاده بود، اما پاسخ فرگوسن همان گونه که انتظار می رفت کوتاه و سریع بود و با لهجه اسکاتلندی خود گفت: به هیچ وجه

فرگوسن تا سال 2003 با منچستر یونایتد افتخارات بیشتری نسبت به باشگاه چلسی کسب کرده بود. حتی تا امروز چلسی نتوانسته به افتخاراتی که فرگوسن به عنوان سرمربی کسب کرد دست یابد.

چلسی در سال 2004 با مورینیو قرارداد امضا کرد و پس از آن رقابت قابل توجهی میان او و فرگوسن ایجاد شد. سپس چند سال رقابت تنگاتنگ و هیجان انگیز میان این 2 تیم شکل گرفت.

با وجود پاسخ منفی و صریح فرگوسن، رومن آبراموویچ به محض پا گذاشتن در خاک انگلیس ذهنیت رجحان جویانه و جاه طلبانه خود را نشان داد.

پپ گواردیولا با سبک خاص خود در چینش ترکیب و نحوه مالکیت توپ، به پیروزیت های بزرگی دست یافت. تیم بارسلونا با هدایت او در سال 2009 رکورد کسب شش جام طی یک سال را ثبت کرد. 6 جامی که کاتالان ها طی یک سال به دست آوردند، شامل 3 گانه لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا بود.

گواردیولا از آن زمان تا به امروز 31 جام را به عنوان سرمربی بارسلونا، بایرن مونیخ و در حال حاضر منچسترسیتی به دست آورده است.

رومن آبراموویچ 6 بار به پپ گواردیولا پیشنهاد داد تا سرمربی چلسی شود.

نخستین پیشنهاد در سال 2010 بود که چلسی قصد داشت کارلو آنچلوتی را برکنار کند. دومین پیشنهاد چند ماه پس از اخراج سرمربی ایتالیایی ارائه شد. پیشنهاد سوم چلسی در پایان دوران کوتاه سرمربیگری آندره ویلاش بواش و پیش از انتخاب روبرتو دی متئو به عنوان سرمربی موقت انجام شد.

چهارمین پیشنهاد چلسی به سرمربی ایتالیایی پس از فصل 12-2011 بود که گواردیولا از بارسلونا جدا شد. چلسی امیدوار بود که با پیشنهاد مالی مناسب بتواند سرمربی جوان و پرافتخار اسپانیایی را اغوا کند، اما چنین اتفاقی رخ نداد.

برای پنجمین بار در پایان فصل با گواردیولا تماس گرفته شد. چلسی که با هدایت دی متئو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود، نتوانست فصل بعد نتایج خوبی بگیرد و همین باعث شد تا چلسی دوباره در پی سرمربی تازه باشد. آخرین تلاش نیز پس از اخراج ژوزه مورینیو برای دومین بار در سال 2015 صورت گرفت.

پپ گواردیولا رویه استخدام و اخراج چلسی را باعث کاهش پیشرفت این باشگاه می داند. این سرمربی اسپانیایی به شدت مخالف برنامه های کوتاه مدت در فوتبال است.

جولیان ناگلزمن دیگر گزینه سرمربیگری چلسی، به آرامی خود را به عنوان یکی از هیجان انگیزترین و با استعدادترین سرمربیان جوان اروپا مطرح کرده است. باشگاه هایی که برنامه های بلندمدت تری دارند، تمایل بیشتری به جذب سرمربیان جوان نشان می دهند. چنین انتخابی با این امید انجام می شود که سرمربی بتواند طی یک برنامه میان مدت یا بلند مدت تیم ایده آلی بسازد. ناگلزمن کاملا متناسب با چنین چارچوبی است.

بیشتر بخوانید

  • 5 واقعیت کمتر شنیده شده درباره باشگاه چلسی

ناگلزمن در دوران سرمربیگری خود در هوفنهایم و لایپزیگ به معروفیت رسید. نتایج ناگلزمن با هر 2 تیم باعث شد نامش برای هدایت باشگاه های بزرگ اروپایی به میان بیاید.

بایرن مونیخ پس از جدایی هانسی فلیک، در سال 2021 ناگلزمن را با قراردادی 5 ساله جذب کرد. با این حال چلسی در میانه های فصل 2021-2020 و زمانی که مسئولان باشگاه به فکر برکناری لمپارد بودند، با ناگلزمن تماس گرفت، اما سرمربی آلمانی پیشنهاد چلسی را رد کرد، زیرا نمی خواست در میانه های فصل تیمش را رها کند.

رالف رانگنیک از سال 1983 کار سرمربیگری را آغاز کرد. او نخستین بار هدایت اشتوتگارت را برعهده گرفت و در سال 2000 با آن ها جام یوفا اینترتوتو را به دست آورد.

رانگنیک پس از آن مدت کوتاهی سرمربی هانوفر 96 و شالکه 04 شد و از هر 2 باشگاه برکنار شد. او دوباره به هانوفر پیوست و پیروز شد این تیم را به بوندسلیگا بازگرداند.

او سپس در سال 2011 به شالکه بازگشت و علاوه بر قهرمانی جام حذفی آلمان، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. رانگنیک از آن زمان در 2 دوره بین سال های 2015 و 2019 هدایت لایپزیگ را بر عهده داشت. او در حال حاضر سرمربی موقت منچستر یونایتد است. با این حال چلسی، رقیب شیاطین سرخ، پیش از این خواهان همکاری با سرمربی آلمانی شد که او این پیشنهاد را نپذیرفت.

این سرمربی آلمانی به تازگی فاش کرد که چلسی قراردادی 4 ماهه به او پیشنهاد کرده بود و قصد داشت به عنوان سرمربی موقت با او همکاری کند.

رانگنیک با مقایسه قرارداد پیشنهادی چلسی و منچستر یونایتد به او بیان نمود: اکنون در اینجا (منچستریونایتد) درباره قرارداد شش ماه و نیمه صحبت می کنیم. در حال حاضر حدود نیمی از بازی های لیگ برتر سپری شده است. در صورت موافقت من و باشگاه، این قرارداد تا 2 سال هم ادامه پیدا می کند. صادقانه بگویم، اگر باشگاهی مانند منچستریونایتد برای چنین کاری با شما تماس بگیرد، نمی توانید پیشنهاد را رد کنید.

یورگن کلینزمن در دوره بازیگری خود برای تیم هایی مانند اینترمیلان، بایرن مونیخ و تاتنهام هاتسپور بازی کرد. کلینزمن همچنین بخشی از تیم آلمان غربی بود که قهرمان جام جهانی 1990 شد و همچنین تیم متحد آلمان که قهرمانی یورو 1996 را تجربه کرد.

او هدایت تیم های ملی آلمان و آمریکا و همچنین هرتابرلین و بایرن مونیخ را بر عهده داشته است. کلینزمن که در سال 2006 به عنوان دستیار یواخیم لو در تیم ملی آلمان فعالیت کرد، در رساندن ژرمن ها به مقام سوم جام جهانی فوتبال نقش کلیدی داشت. کلینزمن همچنین در سال 2013 مقام نخست کونکاکاف را با ایالات متحده به دست آورد.

پس از پیروزیت در جام جهانی 2006، کلینزمن با قراردادی 2 ساله هدایت بایرن مونیخ را پذیرفت. البته در آن مقطع باشگاه های دیگری هم خواهان جذب او بودند.

در سال 2007 پس از نخستین دوره حضور مورینیو در چلسی، سران باشگاه با یورگن کلینزمن تماس گرفتند، اما او ترجیح داد پیشنهاد آبی ها را رد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2117

به "5 سرمربی بزرگی که پیشنهاد چلسی را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سرمربی بزرگی که پیشنهاد چلسی را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید