تور ارزان گرجستان: گشتی در بورجومی گرجستان، شهر چشمه های بهاری

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، در بورجومی گرجستان چه کنیم؟ چه جاذبه هایی را ببینیم؟

شهر بورجومی از زمان شوروی سابق به خاطر آب های معدنی شورش معروفیت یافته است. بورجومی شهر تفریحی کوچکی است که در دره سرسبز کنار رود خروشان Mtkvari ساخته شده است. اگر در پی مقصدی دل نشین و پر از آرامش و پیاده روی های طولانی در دل طبیعت هستید برترین گزینه را انتخاب نموده اید. برای گشتی کوتاه در بورجومی با خبرنگاران همراه شوید.

تور ارزان گرجستان: گشتی در بورجومی گرجستان، شهر چشمه های بهاری

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

طبیعت بی نظیر

معروفیت اصلی شهر بورجومی به خاطر داشتن چندین چشمه آب معنی است که در فصل بهار پراز آب می شوند. آب معدنی معروف بورجومی که خواص درمانی نیز دارد به بیش از سی کشور دنیا صادر می شود. اما آب های معدنی تنها علت سفر به این شهر نیستند بلکه محل قرار گرفتن آن بی نهایت زیباست. جنگل هایی سرسبز با درختان کاج سر به فلک کشیده که کوه های قفقاز دور آن ها، پیچیده شده اند.

گذشته شهر بورجومی

سربازهای روس در سال 1810 این چشمه های آب گرم معدنی بهاره را کشف کردند. کنت Vorontsov یک دولتمرد روس بورجومی را تبدیل به یک اقامت گاه تفریحی کرد. که چند سال بعد در دهه آخر قرن نوزدهم میلادی هنگامی که دوک Mikhail Romanov برادر تزار الکساندر دوم یک کاخ مجلل در نزدیکی آن بنا کرد تبدیل به محلی رایج و محبوب میان مردم شد. محل دقیق شهر را در نقشه ببینید:

از دیگر دلایل معروفیت آن درمان دختر نائب السلطنه تزاری روسیه در بورجومی بود. بعدها دو تا از چشمه های بورجومی به نام نائب السلطنه و دخترش نام گزاری شد. در اواخر دهه 1990 صنعت گردشگری این شهر تقریبا به صفر رسید و زنگ خطری شد تا شهرداری این شهر در پی راهکاری برای حل آن باشد. از آن موقع رفته رفته گردشگردی این شهر افزایش یافت به نحوی که در فصل شلوغ تابستان بین ماه های تیر تا شهریور پیدا کردن محلی مناسب اقامت در آن تقریبا غیرممکن است. و اما تماشای های این شهر:

پارک آب معدنی |Mineral Water Park

هنگام ورود به پارک ممکن است احساس مدرن بودن به شما دست بدهد اما اشتباه نکنید. این پارک در میان قرن 19 میلادی ساخته شده است. بیشتر بازدید نمایندگان پارک به اینجا می آیند تا بطری هایشان را پر از آب های گرم معدنی نمایند. در پارک چهار شیر آب بدین منظور تعبیه شده است. این شیرها در نزدیکی اولین چاه کشف شده در شهر قرار دارند. در پارک چندین مجسمه و آبشار نیز برای تماشا وجود دارند.

موزه تاریخ محلی | Museum Of Local History

ساختمان موزه به سبک گوتیک در سال 1890 ساخته شده است. درون موزه می توانید مجموعه ای از سلاح های برنزی مربوط به سال ها پیش از میلاد مسیح را ببینید. بعلاوه مجموعه عظیمی از سکه های رایج از قرن 5 قبل از میلاد تا قرن 10 میلادی، وسایل شخصی ساکنین خانه رومانف ها ظروف اروپایی و شرقی، اسلحه، نقاشی و آثار گرافیک را در کنار نمونه ای از تماشای های طبیعی مانند فسیل درختان ببینید.

صومعه زارما | Zarma Monastery

برج ناقوس و کلیسای زارما در قرن سیزدهم میلادی ساخته شدند و متعلق به مسیحیان اوتودوکس قرون وسطی هستند. این مکان یکی از مهم ترین نهادهای تاریخی در توسعه علمی و فرهنگی منطقه است. نمای صومعه کاملا دکور شده است و داخل آن نیز تماما نقاشی شده. بجز نقاشی های مذهبی چندین نقاشی پرتره از خانواده ژاکیل در قرن 14 این جا وجود دارد. پس از فتح منطقه به وسیله عثمانی ها در قرن 16 میلادی این صومعه متروکه و تقریبا نابود شد و تا اوایل قرن بیستم این شرایط ادامه پیدا کرد. تا این که صومعه بازسازی شد. به هر حال بعضی از ویژگی های منحصر به فرد آن در این فرایند از بین رفتند.

کاخ آبی فیروزه | Blue Place Firuza

فیروزه از زیباترین بناهای تاریخی شهر بورجومی است که در ورودی پارک آب معدنی قرار گرفته است. این کاخ در سال 1892 به وسیله سفیر ایران ساخته شد. این اثر یک بنای تاریخی فرهنگی خاص است. ساختمان ترکیبی از سازه های ایرانی، گرجستانی و اروپایی است.

پارک ملی بورجومی - خاراگائولی | Borjomi-Kharagauli National Park

پارک منطقه ای محافظت شده است که در نزدیکی کوه های قفقاز واقع شده است. درون پارک می توانید مجموعه کاملی از جنگل های مختلط قفقازی را ببینید. این پارک از نزدیکی شهر بورجومی آغاز شده و تا شهر خاراگائولی ادامه می یابد. مساحت پارک 851 کیلومتر مربع است. این پارک در سال 1995 تاسیس و از سال 2001 رسما آغاز به کار کرد. اما تاریخ پارک به قرون وسطی بازمی شود زمانی که اشراف زادگان محلی برای شکار به این جا می آمدند. پس از، از دست رفتن استقلال گرجستان دوک میخاییل نیکلاویچ ژنرال دولتی این منطقه شد. او شیفته زیبایی منطقه شد و خانه تابستانیش را در آن ساخت. تغییر اصلی هنگامی رخ داد که دوک الوار برداری و شکار کردن را ممنوع نمود. که پایه ای برای سالم ماندن پارک در طول تاریخ شد .

قلعه گرجی | Gogias Castle

این قلعه در شمال غربی شهر بورجومی واقع شده است و حوالی قرن 14 میلادی ساخته شده است. قلعه متعلق به حکمرانان بورجومی لردهای فئودالی (Aalishvilis) بود. امروزه نیز Gogia Avalishvili نام دارد.

کاخ رومانف | Romanovs Palace

کاخ رومانف قرن 19 ساخته شد. درون کاخ تبدیل به نمایشگاهی شده است که شامل اجناس یونیکی مانند: میزی که ناپلئون به رومانوف هدیه داد، مبل هایی که هدیه پادشاه ایران بود و میز دست سازی که پیتر امپراطوری روسیه نوشته هایی رویش هک شده است. یک میز بیلیارد نیز در اتاق مخصوص بازی وجود دارد.

صومعه سبز | The Green Monastery

ساختمان بین قرن های 9 و 10 میلادی ساخته شد. این صومعه در دره زیبای بورجومی با فاصله 13 کیلومتری از شهر بورجومی بنا شده است. جنس آن از سنگ های خاصی است که رویشان سبز رنگ است. بعضی کمی کم رنگ تر و بعضی پر رنگ تر.

قلعه پیتر | Peters Castle

قلعه قرون وسطی که در بالای کوه های صخره ای چند کیلومتر دورتر از بورجومی واقع شده است. پس از فتح کشور به وسیله عثمانی ها قلعه پیتر مقر اصلی فرمان روایی آنان شد. امروز چندین ساختمان آن در میان دیوارهای قلعه به جای مانده اند.

منبع: bestgeorgian.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2170

به "تور ارزان گرجستان: گشتی در بورجومی گرجستان، شهر چشمه های بهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: گشتی در بورجومی گرجستان، شهر چشمه های بهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید