گوگل کارمندان شاکی را به مرخصی سلامت روانی می فرستد!

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، چند تن از کارمندان فعلی و سابق گوگل ادعا می نمایند بخش منابع انسانی این شرکت در واکنش به گزارش رفتارهای نژادپرستانه یا تبعیض گرایانه در محیط کار، به آنها توصیه می نماید مشاوره یا مرخصی سلامت روانی دریافت نمایند.

گوگل کارمندان شاکی را به مرخصی سلامت روانی می فرستد!

طبق گزارش ان بی سی نیوز، این گروه از کارمندان برخوردهایی با همکارانشان فاش نموده اند که شامل اظهار نظرهای نژادپرستانه درباره رنگ پوست و مدل موی آنها یا آزار جنسی بوده است. هنگامیکه آنها با بخش منابع انسانی گوگل تماس دریافتد، حتی در صورتی که شکایت آنها ارتباطی به نگرانی های سلامت روان نداشت، کارمندان بخش آنها را تشویق کردند مرخصی سلامت روانی دریافت نمایند.

این خبر در حالی منتشر می گردد که در ماه دسامبر گوگل یکی از محققان اخلاق هوش مصنوعی خود به نام تیمنیت گبرو را اخراج کرد زیرا درخواست یکی از مدیران برای باز پس دریافت تحقیقی را رد نموده بود که خطرات مدل های زبانی را شرح داده بود. گوگل از فناوری مشابه در موتور جستجوی خود استفاده می نماید.

در ماه آوریل نیز کریستینا کرلی، یک کارمند سیاه پوست استعدادیابی در بخش منابع انسانی گوگل گفت پس از کاهش دستمزد و عدم دریافت ترفیع، در سپتامبر سال گذشته از شغل خود اخراج شده است. این درحالی است که عملکرد شغلی او خوب بوده و به طور موفقیت آمیز صدها دانشجو از کالج ها و دانشگاه های سیاهپوستان برای بخش مهندسی گوگل استخدام نموده است. کرلی نیز فاش کرد او را تشویق کردند مرخصی سلامت روانی دریافت کند.

گوگل پاسخی به سوالات در این باره نداده اما سخنگوی آن به ان بی سی نیوز گفت: تمام نگرانی های گزارش شده تحت آنالیز هستند و کارمندانی که قوانین را رعایت ننمایند، با اقداماتی روبرو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1719

به "گوگل کارمندان شاکی را به مرخصی سلامت روانی می فرستد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل کارمندان شاکی را به مرخصی سلامت روانی می فرستد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید