10 فیلم برتر ژانر بادی کاپ؛ تعقیب و گریز با چاشنی رفاقت و اعتماد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بادی کاپ (Buddy Cop) ژانر آزاد و رهایی است که مشخصه اصلی اش، حضور دو نیروی پلیس (یا به طور کلی دو مأمور اجرای قانون) است که با یکدیگر رفیق می شوند تا بتوانند معمایی را حل نمایند یا جنایت کاران را دستگیر نمایند اما در واقع اصلی ترین ویژگی معین نماینده این ژانر، تفاوت شخصیتی بسیار زیاد بین این دو نفر است که ابدا با هم سر سازگاری ندارند و مدام درگیر می شوند و البته تفاوت سنی قابل توجهی هم دارند و رفتار ها و پس زمینه شخصیتی اشان به کلی فرق دارد و فرسخ ها با یکدیگر فاصله دارد اما کم کم کوشش می نمایند و یاد می گیرند که با یکدیگر کنار بیایند و به هم اعتماد نمایند.

10 فیلم برتر ژانر بادی کاپ؛ تعقیب و گریز با چاشنی رفاقت و اعتماد

رد پای فیلم های این ژانر را می توان در سال 1949 پیدا کرد، زمانی که کارگردان افسانه ای و نام دار ژاپنی، آکیرا کوروساوا فیلم سگ ولگرد را عرضه کرد، یک نوآر با موضوع وقایع پساجنگ که اتفاقاتش در دنیای تبهکاران توکیو رخ می دهد که در واقع این فیلم به نوعی سنگ بنای این ژانر به شمار میرود. این ژانر بعد ها در غرب و در اواخر دهه 80 بیشتر محبوب شد آن هم به لطف فیلم های کلاسیک این ژانر مثل اسلحه مرگبار که یکی از فیلم های این فهرست هم هست و 48 ساعت محصول 1982 به کارگردانی والتر هیل و در دهه های بعد کشش زیادی داشت. از آن موقع تا به امروز، این ژانر به یکی از ارکان سینمای اکشن بدل شده است و امروزه مثل سابق هم به طور مداوم آثاری از این ژانر ساخته می گردد. علت اصلی پیروزیت فیلم های بادی کاپ می تواند آن طرح و برنامه خاصی باشد که ارائه می دهند که فرصت آتش سوزاندن و سکانس های مجذوب نمایندهی را برای دو شخصیت اصلی و کاریزماتیک این فیلم ها فراهم می نماید تا شیمی و رابطه خاصشان با یکدیگر و آن کمدی یا بزن و بکوب را نشان دهند. در زیر 10 تا از برترین های این ژانر را به شما معرفی نموده ایم.

10. پلیس خفن (Hot Fuzz)

  • محصول: 2007 / کشور انگلیس، فرانسه و آمریکا
  • کارگردان: ادگار رایت
  • بازیگران: سایمون پگ، نیک فراست، جیم برودبنت و …
  • امتیاز متاکریتیک: 81 از 100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.8 از 10

پلیس خفن دومین قسمت از سه گانه ای هتاکانه اثر ادگار رایت است، فیلم های انگلیسی که روایتی دارند از ماجراجویی ها و بد گمانی های سایمون پگ و نیک فراست. سلف این فیلم یعنی شان می میرد کمدی است که به شکلی استادانه ، تمامی کلیشه های یکی از اشبا ع شده ترین ژانر های ممکن را به سخره می گیرد و زنگ هشدار را برای آن به صدا در می آورد؛ اسلشر های پر از زامبی. به همان رویه و حالت، پلیس خفن هم با ژانر بادی کاپ مقابله می نماید و دیدی تازه را از این ژانر به دست می دهد با داستان های تازهی از این زوج محبوب انگلیسی.

سایمون پگ در نقش نیکولاس انجل ظاهر می گردد، یک پلیس عصبی در لندن که خودش را در روستای کوچکی به نام سندفورد پیدا می نماید و با شخصیت نیک فراست رفیق می گردد. دوست شدن این دو با یکدیگر ثابت می نماید که تعادل خوبی بین شخصیت دست و پا چلفتی و بیش از حد مشتاق فراست با شخصیت کهنه مغز پگ برقرار می گردد که این دو پی به دسیسه ای گیج نماینده که روز به روز بر شدتش افزوده می گردد، می برند. از پلیس خفن معمولا به اسم سرگرم نماینده ترین و بانمک ترین بین این سه گانه شناخته می گردد که در سال 2013 با فیلم پایان دنیا به اتمام می رسد. این فیلم یقینا هیچ کمبودی از شوخی ها و شیرین کاری های تکراری ندارد و اشارات تند و تیز رایت با تمام سرعت پیش می آید اما با پیچش های پر سر و صدا و داستانی با پیچیدگی های تعمدی، هیچ چیزی از ارتباط مجذوب نماینده بین این دو شخصیت و درخشش شیمی بی نقص آن ها و رابطه عجیب و غریبشان نمی کاهد.

9. سرسخت (Hard Boiled)

  • محصول: 1992 / کشور هنگ کنگ
  • کارگردان: جان وو
  • بازیگران: چو یون فات، تونی لیانگ، ترزا مو و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـ
  • امتیاز راتن تومیتوز: 94 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.8 از 10

این فیلم که در دنیای تبهکاری هنگ کنگ اتفاق می افتد، تریلر بی رحمی است که از آزمون گذر زمان سربلند بیرون آمده است آن هم به لطف خلاقیت ناب و بدل کاری های نوآورانه ای که دارد. گرچه این فیلم، یک اثر ژانری خالص است، اما با این حال در هر وجهش تازه است که به لطف توجه شگفت انگیز جان وو به جزئیات و اجرای بی نقصش است که به طور کامل هر سکانس اکشن را طراحی نموده است و از از قاب بندی زیرکانه ای بهره برده است در حالی که هنوز هم طبیعت بالاتر از استاندارد خود آگاهی کامل دارد.

این فیلم داستان پلیس مخفی را دنبال می نماید که به سندیکای جنایت کار محلی نفوذ نموده است و اطمینان رهبرانش را به دست آورده است و در کوشش است تا با یاری پلیس در عملیات عظیمی خرابکاری کند و آن را از کار بیندازد. از طرفی، یک پلیس صادق و سرسخت همکارش را در یک عملیات تیراندازی با همان دسته تبهکاری از دست می دهد و قسم می خورد تا انتقامش را بگیرد. هر دو پلیس پایان با یکدیگر متحد می شوند و در نیمه دوم به یاد ماندنی این فیلم در یکی از برترین سکانس های اکشنی که شما را انگشت به دهان می گذارد، شرکت می نمایند؛ روبرو شدن با باند تبهکار در در یک بیمارستان عمومی اما همان گونه که هر لحظه از این فیلم مثل نقطه اوج انفجاری اش فوق العاده است، جادوی شخصیت های تونی لیانگ و چو یون فات و اجرای کمدی آن ها چیزی است که تماشای مجدد این فیلم اکشن را باز هم ارزشمند می نماید.

8. مردان خوب (The Nice Guys)

  • محصول: 2016 / کشور آمریکا
  • کارگردان: شین بلک
  • بازیگران: راسل کرو، رایان گاسلینگ، انگوری رایس و …
  • امتیاز متاکریتیک: 70 از 100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.4 از 10

نوآری با حال و هوای دهه 70 میلادی که رایان گاسلینگ در نقش یک کارآگاه خصوصی و راسل کرو در نقش یک آدم رذل و تبهکار ظاهر شده اند که هر دو استخدام شده اند تا درباره نا پدید شدن یک دختر و مرگ مرموز یک زن بد کاره تحقیق نمایند. این فیلم یک اثر پر رمز و راز مجذوب نماینده و سرگرم نماینده است و مثل فیلم های لبوفسکی عظیم ساخته برادران کوئن محصول 1998، خداحافظی طولانی ساخته رابرت آلتمن محصول 1973 و خباثت ذاتی ساخته ی پل توماس اندرسون محصول 2014، فراست خاصی دارد و رویکرد با نشاطش را حفظ می نماید و پر است از لحظات و اشاراتی به نوآرهای قدیمی و ادای احترامی به فیلم های کارآگاهی که اگر چشم روی هم بذارید، از دستش خواهید داد. مشابه این، این فیلم می داند که چگونه شوخ طبعی و حماقت را به کار بگیرد تا با زمینه های جدی مثل افسردگی، تنهایی و ناامیدی مقابله کند. به این ها، حال و هوای لس آنجلس دهه 70 و یک توطئه هزارتو را اضافه کنید که قهرمان آسان گیر و بی خیال داستان کشفش می نماید و اینجاست که وقایع دیگر خود را نشان می دهند.

کارگردانی این فیلم بر عهده شین بلک است، کسی که تماما ابعاد و زوایا این ژانر را بلد است. او بیشتر برای نوشتن فیلم نامه اسلحه ی مرگبار در 22 سالگی اش شناخته می گردد؛ فیلمی که موتور رضایت خاطر از فیلم های بادی کاپ را در آمریکای شمالی روشن کرد و البته فیلم نامه دنباله این فیلم و فیلم Kiss Kiss Bang Bang را هم نوشت.

7. هفت (Seven)

  • محصول: 1995 / کشور آمریکا
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: برت پیت، مورگان فریمن، کوین اسپیسی و …
  • امتیاز متاکریتیک: 65 از 100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 81 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.8 از 10

این تریلر نفس گیر از دیوید فینچر هیچ کمدی سرگرم نماینده ای در خودش ندارد اما بدون پیوند و پویایی بین دو شخصیت اصلی داستان، نمی توان این فیلم را به درستی درک کرد. برد پیت و مورگان فریمن در نقش دو کارآگاه جنایی ظاهر شده اند که دست به دست هم داده اند تا رد یک قاتل سریالی جامعه ستیز را بگیرند که افراد را برای قصاص به خاطر ارتکاب هفت گناه مرگبار می کشد. شخصیت فریمن، سامرست، فردی لجوج و کهنه سربازی باوقار و ثابت قدم است که در یک قدمی بازنشتگی اش واقع شده است. در طول جریان فیلم او میلز را که یک تازه کار متکبر و در عین حال سربه هواست و مسائل احساسی فراوان، قضاوت او را تحت تاثیر قرار می دهد، هدایت می نماید.

چیزی که این فیلم را از دیگر آثار متمایز می نماید، این است که چگونه فینچر تصمیم می گیرد تا تمرکز فیلم را از یک داستان مرموز دم دستی به یک جنایت سنگین و ناگواری که دو نفر در حال حل و فصلش هستند، تغییر دهد. به طریق مشابهی که در فیلم زودیاک خود انجام داده بود. آن ها به تدریج پیروز می شوند تا این آدم جانی و ترسناک را دستگیر نمایند اما هیجان واقعی وقتی اتفاق می افتد که این دو چگونه با آگاهی از سرنخ ها و پیچیدگی های پرونده سر و کله می زنند و اینکه چگونه این اتفاقات، دو شخصیت اصلی داستان را از اساس متحول می نماید. الگوی پوچ گرایانه فیلم در یکی از پیچیده ترین خط های داستانی و آزارد هنده ترین صحنه ها برای تماشا، به اوج خود می رسد و مخاطب لحظه ای نمی تواند چشم از تماشا فیلم بردارد.

6. اسلحه مرگبار (Lethal Weapon)

  • محصول: 1987 / کشور آمریکا
  • کارگردان: ریچارد دانر
  • بازیگران: مل گیبسون، دنی گلاور، گری بیوسی و …
  • امتیاز متاکریتیک: 68 از 100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 80 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.6 از 10

معمولا از فیلم اسلحه مرگبار به اسم پدر خوانده ژانر بادی کاپ یاد می گردد و به آن احترام گذاشته می گردد. پس لرزه هایی که بعد از عرضه این فیلم به وجود آمد، غیر قابل پیش بینی بود و نمی توان در باب آن اغراق کرد. در ژانری که پر بود از کار های کمدی بی رنگ و لعاب و بی کیفیت، این فیلم جا پای خود را به اسم اثری که روایتی اصیل داشت، محکم کرد که می توانست این روایت را به داستان هایی که به مراتب متعادل تر هستند، به عاریه بدهد. امروزه آسان است که دیگر به فیلم اصلی اعتنایی نکنیم و آن را نادیده بگیریم بعد از مشتی دنباله کم ارزش که قلمروی کمدی را لگد مال کردند اما در واقع این فیلم، سبب تولد ترکیب جالبی شد؛ پلیس سرکش و پر از مسائل ریز و درشت که با یک مرد اهل خانواده ی آسوده خاطر همراه می گردد.

کارگردان شین بلک از دو فیلم ارتباط فرانسوی (که از قضا یکی از فیلم های این فهرست است) و هری کثیف ساخته دان سیگل محصول 1971 را به اسم دو اثری یاد می نماید که منبع الهامی برای او در نوشتن فیلم نامه اسلحه مرگبار بودند آن هم به هنگامی که او نسخه مخصوص فیلم های پلیسی خود را می خواست بسازد و پویایی بین دو شخصیت فیلم ، بسیار مدیون چنین فیلم هایی است. شخصیت نامتعادل مل گیبسون بیشتر بار فیلم را به دوش می کشد اما این شخصیت دنی گلاور است که ارزش مضاعفی به فیلم می دهد با بازی که بیشتر کنترل شده و عمیق است. همه چیز از دیالوگ های به یادماندنی بی پایان تا رنگ بندی براق و طراحی صحنه ی جسورانه اش، شما را به شدت به زحمت می ا ندازد تا در پی فیلمی از ژانر بادی کاپ باشید که تاثیرش بیشتر از فیلم اسلحه مرگبار بر دنیای سینما باشد.

5. Tiger on the beat

  • محصول: 1988 / کشور هنگ کنگ
  • کارگردان: لائو کار لیانگ
  • بازیگران: چو یون فات، نینا لی چی، کونان لی و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـ
  • امتیاز راتن تومیتوز: 70 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7 از 10

این فیلم که در سال 1988 عرضه شده است، محصول دیگری از سینمای هنگ کنگ است که چو یون فات سحرانگیز در آن حضور دارد که این بار در نقش یک پلیس حرفه ای و تنبل و شوخ ظاهر می گردد. او با یک پلیس جوان همراه می گردد که جدی تر است و کونان لی نقشش را بر عهده دارد و به آن ها مأموریت داده می گردد تا پرونده قتل یک قاچاقچی هروئین را حل نمایند. این فیلم یکی از متداول ترین اجزا در فیلم های بادی کاپ را به عاریه می گیرد و در آن شخصیت های چو و کونان، به تدریج با یگدیگر رفیق می شوند و به هم دیگر احترام می گذارند. آن هم کسانی که در ابتدا رفتار تحقیر آمیزی نسبت به یکدیگر داشتند.

این فیلم پر است از طرح و برنامه های انفجاری جان وو با هفت تیر کشی هایی به سبک و سیاق خودش و لحن کمدی که با بعضی فراز و نشیب های دراماتیک ترکیب شده است. مشابه فیلم سرسخت خودش، این فیلم هم مملو از بد ل کاری های مبهوت نماینده و تصویر برداری هوشمندانه است از جمله مبارزه با اره برقی در پایان فیلم که بی چون و چرا، نقطه ی عطف فیلم به تعداد می آید. شیمی بین شخصیت های لی و چو به پای رابطه خاص چو و لیانگ در فیلم سرسخت نمی رسد، اما در مجموع این فیلم به شکل بی نقصی تجسمی از اغراق مفرط در ترکیب فیلم های کونگ فو با هفت تیر کشی را به نمایش می گذارد در حالی که ادای احترامی دارد به عظیمترین منبع الهامش یعنی اسلحه مرگبار.

4. Kiss Kiss Bang Bang

  • محصول: 2005 / کشور آمریکا
  • کارگردان: شین بلک
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، وال کیلمر، میشل موناهن و …
  • امتیاز متاکریتیک: 72 از 100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 86 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.5 از 10

فیلم نامه این اثر که یکی از پرجزئیات ترین نوشته های شین بلک است، داستان یک دله سارق را روایت می نماید که تصادفا در تست بازیگری برای نقشی در یک فیلم کارآگاهی شرکت می نماید. در آنجا او با شخصیت گی پری دیدار می نماید، یک کارآگاه خصوصی زیرک که به او پیشنهاد می نماید تا در یک بازپرسی و تحقیق و آنالیز واقعی شرکت کند تا بتواند شخصیت خود در فیلم را به خوبی بازی کند. چیزی که در پی آن می آید، یک نوآر مرموز با حال و هوای ویژه است که پر است از قتل و پیچش ها و خیانت ها. بلک یک بار دیگر می داند چگونه تغییرات شدید و ناگهانی در داستان فیلم را با اندازه اندکی کمدی، متعادل کند آن هم با دو شخصیت شوخ و شنگ و بد دهنش.

رابرت داونی جونیور و وال کیلمر با یکدیگر برترین زوج ممکن را ساخته اند، به خصوص در دست انداختن های بی پایان و بازگشت هایشان در خلال داستان که به ما لحظات مجذوب نمایندهی پر از دیالوگ های ماندگار را می دهد. از جهتی، این روش خود شین بلک است در تقابل با آداب و روسم متداول در ژاتر که او فکر می کرد لذت و زیبایی اش را از دست می دهد و سراغ فیلمی رفته که به شکل بی شرمانه ای هیچ پشیمانی ندارد از اینکه نسبت به پذیرایی از مخاطبان عادی، بی علاقه است و چیزی که در ادامه می آید، یکی از بی حیا ترین و تند و تیز ترین فیلم های بادی کاپ تاریخ است که فاجعه پوچی در میانه آن شکوفا می گردد.

3. روز تعلیم (Training Day)

  • محصول: 2001 / کشور آمریکا
  • کارگردان: آنتوان فوکوا
  • بازیگران: دنزل واشنگتن، ایتن هاک، اسکات گلن و …
  • امتیاز متاکریتیک: 69 از 100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 73 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.7 از 10

این فیلم که با رنگ بندی بی روح اوایل هزاره تازه عجین شده است، نمایشی است واقع گرا از فساد حاکم و دو راهی های اخلاقی که نیروی پلیس هر روزه با آن روبرو است. این فیلم داستان یک مأمور پلیس مواد مخدر سرکش را روایت می نماید که دارای روش های مخصوص به خود و سؤال برانگیزی است (با بازی دنزل واشنگتن) که یک مأمور تازه کار و بی تجربه را زیر بال و پرش می گیرد.

بازی دنزل واشنگتن در نقش آلونزو هریس از ابتدا تا سرانجام شما را مجذوب خودش می نماید؛ کسی که هیچ ابایی ندارد از این که دستانش کثیف گردد و کارش را به هر طریق ممکن انجام می دهد. این البته شخصیت ساده لوح هاک را گیچ می نماید؛ کسی که آرام آرام آغاز می نماید به زیرسؤال بردن راه و روش و منش همکار خود و متوجه می گردد که اعتماد و باور او به آلونزو بی جا بوده است. این دو نفر اغلب زمان خود را با یکدیگر و در خیابان های شهر لس آنجلس و سوار بر یک شورولت مونت کارلو می گذرانند و مأموریت های عجیب و غریب و غیرمعمولی به آن ها محول می گردد تا اینکه تعیین می گردد که دنزل برنامه خودش را دارد و نقشه این را در سر دارد که میلیون ها دلار از یک دلال مواد مخدر بسارقد. این مسئله هاک را در موقعیت دشواری قرار می دهد و او با انتخاب سختی رودررو می گردد؛ این که او را به حال خودش بگذارد یا با او سرشاخ گردد که صحنه های فیلم را به یک میدان نبرد دل خراش تبدیل می نماید.

2. ارتباط فرانسوی (The French Connection)

  • محصول: 1971 / کشور آمریکا
  • کارگردان: ویلیام فریدکین
  • بازیگران: جن هکمن، فرناندو ری، روی شایدر و …
  • امتیاز متاکریتیک: 94 از 100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.7 از 10

این تریلر برنده اسکار برترین فیلم، داستان دو کارآگاه نیویورکی را بازگو می نماید که قصد دارند تا قاچاقچی بدنام هروئین را که در ساحل شرقی فعالیت می نماید، به دام بیندازند. کارگاه پاپ آی با بازی جن هکمن، ترسی ندارد از این که به کلک های کثیف متوسل گردد اگر معنی اش این است که کار را یکسره کند. خط مشی او گاهی اوقات همکارش را سردرگم می نماید. کسی که مثل همکار نامتعادلش، مترصد واکنش های خشونت بار نیست.

ماندگارترین سکانس فیلم، تعقیب و گریز طولانی خودرو در بروکلین است که از آن معمولا به اسم یکی از برترین صحنه هایی یاد می گردد که تا به حال در فیلمی آورده شده است. در این تعقیب و گریز، یکی از کارآگاه ها خودروی یک شهروند را قرض می گیرد تا مرد مسلح در حال فرار را تعقیب کند در پی یک قطار و از زیر ریل آن در طول چندین منطقه. برای دست یابی به حس دلهره آوری از سرعت در آن سکانس دیوانه نماینده، کارگردان تصویربرداری ادعا می نماید که نرخ فریم تصویر را به 18 فریم بر ثانیه کاهش داده است و دو سکانس ریل و خیابان را با هم گرفته است. این سکانس با پاپ آیی پایان می یابد که مرد مسلح را در پله ها گیر می اندازد، تصویر نمادینی که در پوستر های تبلیغاتی اصلی فیلم هم گنجانده شده است.

1. خاطرات قتل (Memories of Murder)

  • محصول: 2003 / کشور کره جنوبی
  • کارگردان: بونگ جون هو
  • بازیگران: سونگ کانگ هو، کیم سانگ کیونگ، کیم رو ها و …
  • امتیاز متاکریتیک: 82 از 100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 95 از 100
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.1 از 10

خاطرات قتل تریلر درگیر نماینده است که کارگردان کره ای مستقل یعنی بونگ جون هو را در دنیا بیان کرد. این فیلم که در یک منطقه روستایی منزوی شده اتفاق می افتد، داستان تحقیق و آنالیز چند قتل فساد برانگیز حل نشده را به تصویر می کشد که در دهه 1980 میلادی کشور را در غم فرو برده بود. سه کارآگاه بهشان مأموریت داده می گردد تا مقصر این اتفاقات را پیدا نمایند که یکی از آن ها کارآگاه غیر عادی، پارک (با بازی فوق العاده سونگ کانگ هو) است. مشابه زودیاک دیوید فینچر، بونگ در نتیجه گیری های روان شناختی تند تثبیت شده است که این تراژدی ترسناک نه تنها موجب رنج و عذاب افسران می گردد بلکه کل ملت را درگیر خود می نماید.

این فیلم بستر و فضایی از وحشت و یاس را فراهم می نماید که با پیامد های دنیای واقعی که هنوز هم یک کشور از آن درد می کشد تا بلکه این درد تمام گردد، شدت می گیرد و این بسته نشدن است که عذاب و بی چارگی این سه پلیس را شدت می بخشد که به هر کلک کثیفی که در چنته دارند، متوسل می شوند تا بتوانند ردی از این قاتل زیرک و در حال فرار را پیدا نمایند. وقتی ناآرامی افزایش می یابد، رقابتی که از شخصیت های به شدت متفاوت آن ها و روش های متفاوت بازپرسی و آنالیز نشأت می گیرد، بین آن ها در می گیرد. این فیلم با پایانی غم انگیز ولی به یاد ماندنی و ناگهانی در فریم آخر به پایان می رسد.

منبع: Taste Of Cinema

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1937

به "10 فیلم برتر ژانر بادی کاپ؛ تعقیب و گریز با چاشنی رفاقت و اعتماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم برتر ژانر بادی کاپ؛ تعقیب و گریز با چاشنی رفاقت و اعتماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید