120 نکته خانه تکانی عید قدم به قدم

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خانه تکانی عید یکی از اولین کارهایی است که با نزدیک شدن به روزهای آخر سال و ماه اسفند فکر خانم های خانه را به خودش مشغول می نماید. تمیز کردن خانه از همه آلودگی ها و آماده شدن برای آغاز سالی تازه از سنت های دیرینه ما ایرانی ها است. اما شما چقدر با تکنیک های خانه تکانی عید آشنا هستید؟ چگونه خانه تکانی فوری و راحتی داشته باشیم؟ مهم ترین توصیه های ایمنی خانه تکانی چه نکاتی هستند؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با بیش از 100 نکته و رموز و ترفندهای خانه تکانی و تهیه فهرست کارهای خانه تکانی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص اصول خانه تکانی عید و اینکه خانه تکانی را از کجا آغاز کنیم پاسخ خواهیم داد.

120 نکته خانه تکانی عید قدم به قدم

خانه تکانی عید

یکی از چالش برانگیزترین مسائلی که بیشتر خانواده ها با نزدیک شدن به سال نو با آن روبرو می شوند، برنامه ریزی برای خانه تکانی عید است. سردرگمی در خصوص اینکه خانه تکانی عید را از کجا شروع کنید و چطور یک خانه تکانی سریع و بدون دردسر را تجربه کنید. بعضی از افراد زمان کافی برای تمیز کردن خانه ندارند و بعضی دیگر در پی راهی برای ترغیب کردن سایر اعضای خانواده برای همکاری در تمیز کردن خانه هستند. قبل از هر چیزی باید بدانید که نوشتن فهرست کارهای خانه تکانی اهمیت زیادی دارد.

این روش یکی از مهم ترین تکنیک های تمیز کردن خانه است که به شما یاری می نماید با برنامه دقیق تری پیش بروید. سپس باید با در نظر گرفتن توصیه های ایمنی خانه تکانی، مسئولیت های مختلفی را به هر یک از اعضای خانواده بسپارید و خودتان را برای یک خانه تکانی فوری و پرانرژی آماده کنید. اگر در پی برترین ترفندها و رموز خانه تکانی هستید و دوست دارید عید سال جاری تمیز کردن خانه را به روشی اصولی و صحیح انجام دهید و البته توصیه های ایمنی خانه تکانی را هم رعایت کنید بهتر است در ادامه این بخش با ما همراه باشید، چون پیشنهادات جذابی برای خانه تکانی عید سال جاری شما داریم.

ترفندهای خانه تکانی سریع و راحت و فوری

با نزدیک شدن به ماه های آخر زمستان همه خانه های ایرانی حال و هوای متفاوتی به خود می گیرند. دغدغه تمیز کردن خانه و هیجان ورود به سالی نو که حس متفاوت و فراموش نشدنی همراه با کمی استرس برای ما ایرانیان دارد. اما یا چیزی در خصوص ترفندهای خانه تکانی فوری می دانید؟

برترین فرمول خانه تکانی عید سریع و آسان چیست؟ قطعاً فراهم کردن فهرست کارهای خانه تکانی و برنامه ریزی برای شروع این کار به شما یاری می نماید تا راحت تر از پس همه کارها برآیید و بتوانید یک خانه تکانی درست و اصولی فوری و بدون استرس را انجام دهید. برای آشنایی با ترفندهای یک خانه تکانی سریع و فوری می توانید به مقاله ترفندهای خانه تکانی فوری و راحت مراجعه کنید.

فهرست کارهای خانه تکانی عید

فراهم کردن یک فهرست کارهای خانه تکانی عید به شما یاری می نماید تا با برنامه دقیق تری به استقبال عید نوروز بروید و راحت تر همه بخش های خانه را تمام کنید. اما خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟ آیا چیزی در خصوص فهرست همه کارهایی که در خانه تکانی باید انجام دهیم می دانید؟

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم و برای برنامه ریزی هفتگی کارهای خانه دقیق تر عمل کنیم؟ برای اینکه با برنامه ریزی کارهای روزانه منزل برای خانه تکانی عید آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله فهرست کارهای خانه تکانی عید را بخوانید.

توصیه های ایمنی خانه تکانی

در روزهای انتهای سال اغلب خانواده ها مشغول خانه تکانی عید به منظور تمیز کردن و زدودن هرگونه کثیفی از منزل هستند. اما متأسفانه هر ساله نزدیکی های شب عید، شاهد این هستیم که افراد زیادی به علت رعایت نکردن اصول ساده در خانه تکانی دچار آسیب های فیزیکی جبران ناپذیر و حتی خدای ننموده مرگ می شوند.

بیشتر اتفاقات شایعی که در این ایام می افتد شامل کمردرد و آسیب های فیزیکی به استخوان های بدن مانند دست و پا، مسمومیت ناشی از استفاده از مواد شیمیایی غیرمجاز، پرت شدن از نردبان یا لبه پنجره، حساسیت های پوستی، برق گرفتگی و غیره است.

شناخت هر کدام این موارد و روش های پیشگیری از هر کدام به شما یاری می نماید تا خانه تکانی لذت بخش و عید شادی را داشته باشید. برای خواندن جزییات بیشتر پیشنهاد می کنیم به مقاله توصیه های ایمنی خانه تکانی مراجعه کنید.

7 نقطه مهم خانه که در خانه تکانی عید فراموش می شوند

خانه تکانی عید نکات ریز و قابل توجه زیادی دارد. زمانی که شما برای خانه تکانی آماده می شوید معمولاً به تمیز کردن نقاطی از خانه مشغول می شوید که جلوی چشم تان هستند یا جاهایی که در طول سال کمتر سراغشان می روید مثل انباری، پارکینگ، کابینت های آشپزخانه و راه پله ها. اما جالب است بدانید که به جز این نقاط، یکسری از گوشه و کنارهای خانه شما حتماً باید تمیز شوند، اما معمولاً از قلم می افتند و نادیده گرفته می شوند.

از جمله نکات ریز خانه تکانی عید، تمیز کردن ریز تخت ها، کتابخانه، زیر کابینت ها، لوازم آشپزخانه مثل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و گاهی حتی مبلمان است که معمولاً از قلم می افتند. این در حالی است که اگر نگاهی به زیر کاناپه و تختخواب بیندازید دنیایی از کرک، تار عنکبوت و گرد و غبار جمع شده است. برای خواندن جزییات بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله نکات ریز خانه تکانی عید، مراجعه کنید.

خطراتی که در هنگام خانه تکانی عید جان شما را تهدید می نمایند

خانه تکانی عید یا به قول خودمان خونه تکونی عید یک سنت دیرینه است که علیرغم سختی و ریزه کاری های فراوانی که دارد به نوبه خودش بسیار هم شیرین است. معمولا از اواسط بهمن بساط خانه تکانی های عید از اتاق خواب تا آشپزخانه که اتفاقاً سخت ترین بخش این فرایند پر از جزییات است شروع می گردد و اتفاقاً دقت و احتیاط زیادی را می طلبد.

اما می دانستید در خانه تکانی عید خطراتی هم هستند که جان و سلامت شما را تهدید می نمایند؟ اما چطور می توان یک خانه تکانی ایمن را تجربه کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خطرات خانه تکانی می توانید به مقاله خطراتی که در هنگام خانه تکانی عید جان شما را تهدید می نمایند مراجعه کنید.

رازهای مهم خانه تکانی آسان عید برای خانم هایی که بچه کوچک دارند

روزهای خانه تکانی عید برای خانه هایی که بچه کوچک دارند دیرتر شروع می گردد. زمانی که در خانه بچه کوچک دارید معمولاً ترجیح می دهید خانه تکانی عید را تا آنجایی که راه دارد به روزهای آخر سال موکول کنید تا مجبور به دوباره کاری نشوید. اما این ترفند هم معمولاً مؤثر واقع نمی گردد و در انتها اصلاً خانه تکانی کردن شما شاید به چشم هم نیاید. پس چه باید کرد؟ قید خانه تکانی را بزنیم یا با چند ترفند مؤثر خانه را تا شب عید تمیز و مرتب نگه داریم؟

اگر فرزند کوچک دارید برترین کار این است که خانه تکانی کردن را با یاری بچه ها انجام دهید. به این ترتیب هم خونه تکانی عید می کنید و هم مفهوم نظم و ترتیب و زمان بندی را به بچه ها یاد می دهید. برای این کار شما یک راه بیشتر ندارید و آن این است که خانه تکانی عید را تبدیل به یک بازی هیجان انگیز کنید و اتفاقاً بچه ها را هم به این بازی دعوت کنید.

در واقع با این ترفند بچه ها را از نقش معضل به نقش راه چاره می برید و به این ترتیب با خیال راحت می توانید خانه تکانی عید را شروع کنید. برای خواندن جزییات و ترفندهای مهم خانه تکانی آسان عید به یاری بچه ها می توانید به مقاله رازهای مهم خانه تکانی آسان عید برای خانم هایی که بچه کوچک دارند مراجعه کنید.

تکنیک های تمیز کردن خانه و خانه تکانی

این روزها بیشتر خانم ها در پی این سوال هستند که چگونه خانه تکانی راحتی داشته باشیم، تا هم خودشان خسته نشوند و هم تمامی اعضای خانواده را برای یاری کردن ترغیب نمایند. برای این منظور باید تکنیک ها و رموز خانه تکانی را بلد باشید. اما برترین تکنیک های تمیز کردن خانه و خانه تکانی عید چیست؟ برای خواندن جزییات این تکنیک ها و اصول خانه تکانی می توانید به مقاله تکنیک های تمیز کردن خانه و خانه تکانی مراجعه کنید.

خانه تکانی اتاق خواب برای عید با برترین روش های اصولی و آسان

خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه کاری زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای فهرست خانه تکانی عید واقع شده است. به طور معمولاً جزئیات این اتاق زیاد است. از آنجایی که معمولاً کمد لباس و لوازم آرایشی نیز در همین اتاق وجود دارد، ضروری است در خانه تکانی اتاق خواب حتماً همه این کارها را با دقت انجام دهید.

در اصول خانه تکانی اتاق خواب اولین کاری که باید برای خانه تکانی اتاق خواب انجام دهید، خارج کردن همه زباله ها و لباس های کثیفی است که احتمالاً چندین روز و یا چندین هفته است گوشه اتاق یا کمد لباس ها جا خوش نموده اند.

بهتر است همین حالا همه لوازم آلوده و دور ریختی را از روی زمین و داخل کمدها بردارید و خودتان را برای یک تمیزکاری و خانه تکانی درست و حسابی آماده کنید. برای دانستن جزییات کامل و حرفه ای درباره خونه تکانی اتاق خواب برای عید با برترین روش های اصولی و آسان می توانید به مقاله خانه تکانی اتاق خواب برای عید مراجعه کنید.

برترین روش های از بین بردن انواع لکه فرش بدون احتیاج به قالیشویی

در گیرودار کارهای خونه تکونی عید عده ای در پی راهکاری کاربردی برای تمیز کردن لوازم و از بین بردن لکه ها و نقص های خانه هستند. معمولاً در فهرست کارهای خانه تکانی ما تمیز کردن و از بین بردن انواع لکه روی فرش نیز جایگاه ویژه ای دارد. ریختن چای، غذا، آبمیوه به خصوص آب هویج، قطره خون، ژله، جوهر، لکه های زرد شده و هر چیز دیگری روی فرش می تواند لکه هایی زشت و زننده در آن ایجاد کند که برای از بین بردن آن تنها ضروری است از تمیز نماینده مناسبی بهره ببرید.

لکه های روی فرش به هر طریقی ایجاد می گردد، چه یک فنجان چای باشد و یا لکه های دیگر! خوشبختانه، چند راه چاره آسان و مناسب خانگی برای از بین بردن لکه روی فرش وجود دارند و برترین قسمت ماجرا این است که شما می توانید فقط با استفاده از ترکیب چند ماده که در همه منازل وجود دارند، لکه های روی فرش را به راحتی از بین ببرید. برای مطالعه برترین روش های از بین بردن انواع لکه فرش بدون احتیاج به قالیشویی می توانید به مقاله روش های از بین بردن انواع لکه فرش مراجعه کنید.

برترین روش های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خانه تکانی عید نوروز

نکات خانه تکانی برای عید نوروز یکی و دو تا نیستند. تمیز کردن لوستر کریستالی یکی از سخت ترین کارهایی است که اگر درست انجام نگردد، بیشتر موجب کدر شدن و آسیب تماشا لوستر می گردد. از طرف دیگر تمیز کردن به موقع لوستر می تواند موجب افزایش کیفیت نور خانه و درخشش بیشتر لوسترها گردد. مهم نیست لوستر شما از کریستال اصل تهیه شده یا از جنس شیشه و پلاستیک است، در هر صورت برای تمیز کردن آن ضروری است از دستورالعمل خاصی پیروی کنید.

اما برترین روش برای تمیز کردن لوسترها چیست و چه نکاتی را باید به عنوان ترفندهای خانه تکانی در این کار بدانید؟ برای خواندن جزییات برترین روش های تمیز کردن لوستر کریستالی برای خونه تکانی سریع عید نوروز می توانید به مقاله تمیز کردن لوستر کریستالی مراجعه کنید.

فنگ شویی خانه تکانی

خانه تکانی براساس تکنیک های فنگ شویی از جمله روش های ایجاد آرامش در خانه براساس اصول فنگ شویی است. کافی است کمی در خصوص فنگ شویی و جریان انرژی در خانه بدانید که در انجام خانه تکانی هم به این اصول پایبند بمانید. با فنگ شویی خانه تکانی، کاری می کنید که چرخش انرژی های مثبت در خانه و محیط زندگی، بیشتر گردد و این یعنی آرامش بیشتری در جریان خواهد بود.

اما در فنگ شویی خانه تکانی چه باید و نباید هایی را باید رعایت کنیم؟ برای اینکه بدانید فنگ شویی خانه تکانی چیست و چگونه براساس اصول فنگ شویی می توانید خانه تکانی کنید پیشنهاد می کنیم به لینک مطلب تکنیک های فنگ شویی خانه تکانی رجوع کنید.

ترفندهای حرفه ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب

یکی از ترفندهای تمیز کاری خانه در دسترس بودن شوینده های مناسب و ایمن برای هر سطح است. استفاده از مواد تمیز نماینده مناسب به ما یاری می نماید تا در مدت زمان کوتاه تر به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

از طرف دیگر همواره دسترسی به برترین و قوی ترین تمیز نماینده ها نشان دهنده این نیست که خانه و زندگی شما نیز ظاهر تمیزتری خواهد داشت. آشنایی با نحوه استفاده درست از این مواد شوینده و به کار بردن هر یک از آن ها در مکان مناسب می تواند به ما یاری کند تا به شیوه ای کارآمد و مؤثر بخش های مختلف خانه را تمیز کنیم.

شما برای تمیز کردن هر یک از بخش های خانه باید از شوینده ها و تمیزنماینده های متفاوتی بهره ببرید. این کار موجب می گردد تا به سطوح مختلف آسیب وارد نگردد و از طرفی نتیجه کار نیز بسیار رضایت بخش تر باشد.

برای آشنایی بیشتر با شوینده مناسب تمیز نماینده سطوح مختلف و نحوه صحیح ترکیب آن ها برای هر سطح به مقاله ترفندهای حرفه ای مراجعه کنید.

سوالات متداول

چرا تمیز کردن لوسترها در خانه تکانی عید اهمیت زیادی دارد؟

تمیز کردن به موقع لوستر در خانه تکانی عید می تواند موجب افزایش کیفیت نور خانه و درخشش بیشتر لوسترها گردد.

کدام قسمت های خانه در زمان خانه تکانی عید معمولاً تمیز نمی شوند؟

از جمله نکات ریز خانه تکانی عید تمیز کردن زیر تخت ها، کتابخانه، زیر کابینت ها، لوازم آشپزخانه مثل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و گاهی حتی مبلمان است که معمولاً از قلم می افتند.

خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم؟

آشپزخانه یکی از فضاهایی است که معمولاً تمیزکاری آن بیشتر از فضاهای دیگر خانه طول می کشد. برای تمیزکاری آشپزخانه برای عید گاهی اوقات ضروری است چند روز وقت بگذارید و با دقت همه کابینت ها، لوازم برقی و دیوارها و کفپوش آن را تمیز کنید. پس بهتر است خانه تکانی عید را از آشپزخانه شروع کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2235

به "120 نکته خانه تکانی عید قدم به قدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "120 نکته خانه تکانی عید قدم به قدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید