8 سال پیش باید برنامه آمایش شهری برای اصفهان تهیه می شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، نعمت الله اکبری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تهیه طرح جامع شهر اصفهان گفت: سند ملی آمایش سرزمین در کشور پس از سال ها در حالی تهیه می گردد که باید هشت سال پیش این اقدام صورت می گرفت.

8 سال پیش باید برنامه آمایش شهری برای اصفهان تهیه می شد

وی بیان داشت: در صورتی که هرچه زودتر اقدامی در جهت تدوین تهیه برنامه آمایش شهری نگردد راه به جایی نخواهیم برد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اظهار داشت: اگر در این طرح برای حفظ محیط زیست و اکولوژیک گام برداشته نگردد چیزی به غیر از گچ و سنگ به مردم تحویل نخواهیم داد.

وی بیان داشت: در ایران 78 درصد جمعیت، شهرنشین است که این میزان در استان اصفهان 88 درصد و در شهرستان اصفهان 94 درصد است.

اکبری با بیان اینکه هلند کشوری موفق در تهیه برنامه آمایش سرزمین است، ادامه داد: می توانیم به منظور تدوین برنامه آمایش شهری کارکرد هلند را الگو قرار دهیم.

وی توضیح داد: در سازمان برنامه ریزی استان هر کاری در حوزه تدوین برنامه جامع شهر به لحاظ تخصصی و تأمین منابع مالی انجام خواهیم داد که امیدوارم با قدرت و توان این برنامه آماده گردد و چهار رکن قابلیت زندگی برای مردم، رقابت پذیری، حکومت خوب شهری و مشارکت که گام های جدی به شمار می رود مورد توجه و روی میز توسعه شهری قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اظهار داشت: گام جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان برای آغاز فرایند تهیه برنامه جامع شهر اصفهان برای مردم که شایسته بهترین ها هستند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 179

به "8 سال پیش باید برنامه آمایش شهری برای اصفهان تهیه می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 سال پیش باید برنامه آمایش شهری برای اصفهان تهیه می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید