آزمایش پیروز سامانه های پنتسیر و اس-400 توسط روسیه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، همزمان با برگزاری رزمایش دریایی ناتو، روسیه از انجام یک تمرین نظامی با مشارکت انواع جنگنده ها و سامانه های موشکی جهت دفع حملات هوایی و موشکی دشمن فرضی به مناطق مهم خود در کالینینگراد اطلاع داد.

آزمایش پیروز سامانه های پنتسیر و اس-400 توسط روسیه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه از برگزاری رزمایش عظیم در دریای بالتیک برای دفع حملات هوایی و موشکی دشمن علیه تاسیسات نظامی خود واقع در غربی ترین منطقه کالینینگراد با مشارکت واحدهای پدافندی و آفندی اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری تاس در این رزمایش دفع حملات هوایی با به کارگیری سامانه های پدافند هوایی، سامانه موشکی اس-400 و پنتسیر اس شرکت دارند. در این رزمایش همچنین واحدهای مستقر در منطقه کالینیگراد عملیات شناسایی، رهگیری و از بین بردن اهداف هوایی دشمن فرضی را با موفقیت انجام دادند.

بر اساس این بیانیه نیروی دریایی روسیه، بمب افکن های سوخو -24، سوخو-27، سوخو-30 و همچنین پهپادهای هوا دریای روسیه دراین رزمایش شرکت دارند.

به گزارش تاس، نیروی دریایی منطقه بالتیک روسیه همچنین از رصد رزمایش 2020 بالتاپس آمریکا و متحدانش که در بخش های جنوب و مرکزی دریای بالتیک در حال اجراست، اطلاع داد. در این رزمایش 17 کشور عضو ناتو همراه با نیروهایی از فنلاند و سوئد شرکت دارند. در رزمایش 2020 بالتاپس بیش از 3 هزار نظامی، 28 فروند کشتی و 28 فروند هواپیما و بالگرد حضور دارند.

روسیه پیشتر نیز یک رزمایش عظیم موشکی را در مناطق مختلف از جمله دریای خزر و دریای سیاه برگزار کرد. ارتش روسیه در این رزمایش عظیم انواع موشک های راهبردی بالستیک و کروز را از زمین، دریا و هوا شلیک کرد. چندی قبل دریا سالار جیمز فوگو فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا گفت که حضور کشتی ها، زیردریایی ها و هواپیماهای روسیه در دریای بالتیک، سیاه و مدیترانه باعث تشدید تنش ها در منطقه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1234

به "آزمایش پیروز سامانه های پنتسیر و اس-400 توسط روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش پیروز سامانه های پنتسیر و اس-400 توسط روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید