آغاز برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در شهرستان مه ولات

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مه ولات از آغاز برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

آغاز برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در شهرستان مه ولات

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی جلیل صدیقی امروز 15 تیرماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: مرحله اول دوره آموزش صنایع دستی در رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برگزار شده است.

او ادامه داد: با برنامه ریزی های اجرا شده تعداد 80 نفر در تابستان 99 در رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی آموزش خواهند دید.

صدیقی اظهارکرد: هم اکنون دوره تراش سنگ در روستای حسن آباد آغاز شده و زمینه برگزاری این دوره در روستاهای دوغ آباد و علی آباد نیز در حال فراهم شدن است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مه ولات شرح داد: این دوره های صنایع دستی با مشارکت دهیاری ها، شوراهای اسلامی روستا و اداره میراث فرهنگی و اداره فنی و حرفه ای بر گزار می شود و در سرانجام هر دوره به هنرجویان مدرک صنعتگری و فنی و حرفه ای اعطا خواهد شد.

رشته های گلیم بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، فرت بافی و معرق از رشته های صنایع دستی فعال در شهرستان مه ولات است.

شهرستان مه ولات در فاصله 215 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1288

به "آغاز برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در شهرستان مه ولات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در شهرستان مه ولات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید