آلمان با حقه های قانونی از پرداخت غرامت های جنگ جهانی به یونان فرار می نماید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: آتن تحت فشار بدهی های بالا مسئله مطالبات خود بابت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان را در دستور کار قرار داده و نخست وزیر یونان برلین را متهم کرد که با حقه های قانونی از زیر بار این بدهی ها شانه خالی می نماید.

آلمان با حقه های قانونی از پرداخت غرامت های جنگ جهانی به یونان فرار می نماید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت، دولت یونان در جستجوی یافتن پول برای بهبود اوضاع این کشور بحران زده حالا مسئله دریافت غرامت از آلمان را که مربوط به جنگ جهانی دوم می گردد در دستور کار قرار می دهد.

به نوشته دی ولت مجلس یونان می خواهد مجدداً بحث طلبهای خود بابت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان را مورد آنالیز قرار دهد.

برای این منظور مجلس آلمان بر اساس اعلام ریاست آن یک کمیسیون متشکل از تمامی احزاب را تأسیس می نماید. این مسئله چندین دهه است که مناسبات بین آلمان و یونان را خدشه دار نموده است.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در این باره گفت: به این ترتیب ما همه قربانیان جنگ جهانی دوم و نازیسم و همچنین مقاومت یونان را تمجید می کنیم. ما فراموش نمی کنیم که ملت آلمان هم تحت نازی ها رنج برده اند.

تسیپراس همچنین یادآوری کرد که آلمان بعد از جنگ جهانی دوم برای اینکه بتواند دوباره روی پای خود بایستد با طرح کاهش بدهی هایش مورد حمایت قرار گرفته است. از آن موقع دولت آلمان با حقه های قانونی به این مسئله تن در نداده است تا با آتن درباره غرامت های جنگ جهانی دوم صحبت کند.

وی اضافه کرد: بعد از اتحاد دوباره آلمان در سال 1990 شرایط سیاسی و حقوقی ایجاد شد تا در این باره شفاف سازی کنیم. اما از آن موقع دولت آلمان با سکوت، حقه های قانونی و تأخیر در پاسخ به این مسئله واکنش نشان داده است.

تسیپراس همچنین گفت: و حالا من این سؤال را مطرح می کنم: از آنجایی که این روزها بسیار در سطح اروپایی درباره مسائل اخلاقی صحبت می گردد، آیا چنین موضع گیری از طرف آلمان اخلاقی است؟

اولین آنالیز ها در این باره از طرف دولت یونان صورت گرفته است. بر اساس این آنالیز ها دیوان عالی کشور یونان این مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهد که چه اندازه بدهی احتاقتصادی بابت غرامت جنگی به گردن آلمان بوده و باید به یونان پرداخت کند.

اولین آنالیز در این باره مربوط به اوایل مارس 2013 است که به عنوان کاملاً سری طبقه بندی شد. البته روزنامه چاپ آتن To Vima این آنالیز را یکشنبه گذشته منتشر کرد. بر این اساس مجموع مطالبات یونان از آلمان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم حدود 269 تا 332 میلیارد یورو ارزیابی شده است. البته دولت آلمان این مسئله را فیصله یافته ارزیابی می نماید.

دولت یونان به شدت تحت فشار بدهی ها و بحران اقتصادی واقع شده است و با روی کار آمدن دولت جدید در این کشور از آنجایی که این دولت مخالف سیاست های ریاضتی سختگیرانه تحمیلی به آتن است مناقشات بر سر بدهی های یونان در اتحادیه اروپا به شدت افزایش پیدا نموده و به خصوص اختلافات زیادی در این باره بین یونان و آلمان ایجاد شده است.

حالا این بحث مطالبات یونان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم از آلمان هم می تواند مناسبات بین این دو کشو را تیره و تارتر کند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 523

به "آلمان با حقه های قانونی از پرداخت غرامت های جنگ جهانی به یونان فرار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان با حقه های قانونی از پرداخت غرامت های جنگ جهانی به یونان فرار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید