تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا: حامی فرانسه هستیم

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعتراض و خشم فرانسه در قبال لغو قرارداد ساخت زیردریایی به وسیله استرالیا و پیمان نو تسلیحاتی این کشور با انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس AUKUS حمایت کردند.

تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا: حامی فرانسه هستیم

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشستی پشت درهای بسته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: برای دستیابی به یک منطقه با ثبات و صلح آمیز در حوزه ایندو-پاسیفیک که در آن چین قدرت اصلی است، همکاری بیشتر، هماهنگی بیشتر و تفرقه کمتر مورد احتیاج است.

بورل بعلاوه ادامه داد که وزرای خارجه این اتحادیه همبستگی آشکار خود را با فرانسه اعلام کردند.

وی گفت: این اعلامیه (توافق آکوس) برخلاف درخواست برای همکاری بیشتر با اتحادیه اروپا در منطقه ایندو-پاسیفیک است.

اظهارات فوق در پی این مسئله بیان شده است که تنش دیپلماتیک بین فرانسه در یک سوی این ماجرا و سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا در سوی دیگر بر سر لغو قرارداد ساخت زیردریایی های فرانسوی، بالا گرفته است.

لازم به شرح است که استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس AUKUS شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1985

به "تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا: حامی فرانسه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا: حامی فرانسه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید