اعتراضات در پاریس علیه فروش اسلحه به عربستان و امارات

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سازمان عفو بین الملل به دلیل نقض حقوق بشر در یمن، اعتراضاتی را به صورت هفتگی علیه فروش تسلیحات فرانسوی به عربستان سعودی و امارات تنظیم خواهیم کرد.

اعتراضات در پاریس علیه فروش اسلحه به عربستان و امارات

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم، سازمان عفو بین الملل تاکید نمود به دلیل نقض حقوق بشر در یمن، اعتراضاتی به صورت هفتگی علیه فروش تسلیحات فرانسوی به عربستان سعودی و امارات تنظیم خواهیم کرد.

معترضان به جنگ یمن و نقض حقوق بشر در این کشور دیروز پنجشنبه با هدف ایجاد فشار برای توقف فروش تسلیحات فرانسوی به عربستان سعودی و امارات تظاهراتی را در پاریس، برگزار کردند. این اعتراضات مردمی را که سازمان عفو بین الملل در فرانسه برگزار کرد، هفتمین مورد در نوع خود است و همزمان با گذشت 6 سال از شروع جنگ در یمن صورت می گیرد.

سازمان عفو بین الملل در صفحه توئیتری خود، تصاویر معترضانی را منتشر کرد که در میدان جمهوری در پاریس تابلو هایی با شعار همدستی فرانسه در یمن را متوقف کنید در دست داشتند. سازمان عفو بین الملل همچنین در توئیتی نوشت: هر هفته در روز پنجشنبه اعتراضاتی ترتیب خواهیم داد تا فشار لازم برای توقف فروش اسلحه فرانسوی به عربستان و امارات ایجاد گردد. این سازمان اضافه نمود: فروش سلاح به دو کشور عربستان و امارات، فرانسه را نیز در نقض حقوق بشر در یمن شریک می نماید.

معترضان با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز در برابر برج ایفل در پاریس و در دست داشتن پلاکارد هایی علیه جنایات رژیم آل سعود در یمن، خواهان انتها بمباران یمن و کشتار مردم این کشور شدند.،صداوسیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1704

به "اعتراضات در پاریس علیه فروش اسلحه به عربستان و امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات در پاریس علیه فروش اسلحه به عربستان و امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید