افزایش اجاره مسکن بیش از 15 درصد خلاف قانون است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران/قزوین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اعلام اینکه هرگونه قرارداد بین مالک و مستأجر بیش از سقف 15 درصد خلاف قانون است، گفت: افزایش اجاره بهای مسکن بر اساس میزان اعلام شده در مصوبه ستاد ملی کرونا باید اعمال گردد و هرگونه عقد قراردادی بالاتر از مقادیر معین شده خلاف قانون است.

افزایش اجاره مسکن بیش از 15 درصد خلاف قانون است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

منوچهر حبیبی در نشست اجاره مسکن استان قزوین اظهار کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه دستگاه ها لازم الاجرا بوده و طبق آخرین مصوبات این ستاد، میزان افزایش اجاره بها در تهران 25 درصد، در کلان شهرها 20 درصد و سایر شهرها 15 درصد است.

وی با بیان اینکه 55 درصد مردم قزوین اجاره نشین هستند، بیان نمود: موضوع مسکن عمومی است و انتظار می رفت که سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اصناف و اتحادیه املاک تا قبل از این با جدیت بیشتری در مورد افزایش نامتعارف اجاره بهای مسکن مداخله می کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری، حبیبی توضیح داد: افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در امسال مسبوق به سابقه نیست و داشتن سرپناه به عنوان حداقل خواسته شهروندان یک جامعه باید موردتوجه مدیران و دستگاه های نظارتی قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار قزوین تأکید کرد: از امروز اتاق اصناف و اتحادیه املاک باید به تمامی مشاوران املاک سطح استان به صورت کتبی و شفاهی ابلاغ نمایند که هرگونه قرارداد بین مالک و مستأجر بیش از سقف 15 درصد خلاف قانون است.

حبیبی بیان داشت: مشاوران املاک باید اطلاعیه یادشده را پشت درب مغازه های خود و در معرض دید عموم نصب نموده و از پذیرفتن قراردادهایی بیش از این سقف خودداری نمایند.

این مسئول از شهروندان استان قزوین خواست تا جای ممکن سعی نمایند از تمدید اجاره مسکن در منزل خودداری نموده و با مراجعه به املاک اجازه ندهند تا ملزومات قانونی نادیده گرفته گردد.

معاون سیاسی استاندار قزوین تأکید کرد: از امروز تعزیرات حکومتی استان قزوین باید گشت های ویژه ای برای نظارت بر قراردادهای مالک و مستأجر در مشاوران املاک به راه بیندازد و با تخلفات موجود برابر قانون برخورد کند.

حبیبی گفت: شماره تماسی از امروز در اختیار شهروندان قرار گیرد تا اگر موارد تخلف در قرارداد اجاره مسکن رخ داد، سریعاً به دستگاه های امنیتی و نظارتی منعکس گردد.

وی یادآور شد: در حال حاضر نبود نظارت در بازار مسکن بیش از گرانی ها به مردم فشار وارد نموده است و خواسته شهروندان برای ساماندهی به این موضوعات یک مطالبه به حق و قانونی است.

معاون سیاسی استاندار قزوین یادآور شد: ما در اوج شیوع بیماری کرونا صاحب خانه هایی را داشتیم که اجاره بها را می بخشیدند، اما به طور ناگهانی مالکان تغییر رویه داده و به افزایش بین 30 تا 60 درصدی اجاره مسکن اقدام کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1206

به "افزایش اجاره مسکن بیش از 15 درصد خلاف قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اجاره مسکن بیش از 15 درصد خلاف قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید