امضای یادداشت تفاهم نامه میان وزیر ارشاد و وزیر اطلاع رسانی عمان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: یادداشت تفاهم میان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر اطلاع رسانی کشور عمان امضا و بر طبق یکی از بندهای آن قرار شد تا مطبوعات عمان در نمایشگاه مطبوعات ایران شرکت داشته باشند.

امضای یادداشت تفاهم نامه میان وزیر ارشاد و وزیر اطلاع رسانی عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع رسانی کشور عمان بعد از ظهر امروز دوشنبه 18 شهریور در تالار زمرد هتل آزادی برگزار گردید.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از امضای این یادداشت تفاهم در سخنانی گفت: وزیر اطلاع رسانی سلطنت عمان به دعوت اینجانب سفر سه روزه ای به تهران داشت که در طول دو روزه گذشته مذاکرات خوبی میان دو کشور ایران و عمان در زمینه همکاری های رسانه ای داشتیم. توافق های خوبی صورت گرفت که در نهایت منجر به امضای این یادداشت تفاهم شد.

وی به بازدید از بعضی مراکز فرهنگی و هنری اشاره نمود و گفت: کوشش کردیم تا آشنایی خوبی با امکانات فرهنگی، رسانه ای و هنری ایران، هیئت همراه وزیر عمان داشته باشند با توجه به روابط گسترده و حسن همجواری بین ایران و عمان که از گذشته وجود داشته و روابط خوب سیاسی و مالی که در طول سالیان گذشته بین این دو کشور وجود داشته و در طول زمان گسترش یافته است رفت و آمدهای مکرری بین مقامات دو کشور در زمینه اطلاع رسانی و رسانه ای اجرا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین تفاوت های خوبی در این سفر در زمینه اطلاع رسانی و روابط رسانه ای صورت گرفت که امیدواریم این سفر نقطه عطفی برای گسترش فعالیت های دو کشور در زمینه رسانه ای باشد.

جنتی اظهار امیدواری کرد: در ملاقات هایی که در آینده با وزیر فرهنگ عمان نیز برگزار خواهد شد در سایر زمینه های فرهنگی و هنری نیز توافقاتی انجام شده و همکاری ها گستر ده تر گردد.

عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر سلطنت عمان نیز در سخنانی ضمن تشکر از وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران به دلیل این دعوت که وی آن را بسیار مبارک خواند، گفت: این سفر با اینکه بسیار کوتاه بود اما مملو از فعالیت ها دیدارهایی پربار بود که منجر به گفت وگوها و بازدیدهای بسیار خوبی شد. ما از تعدادی مراکز فرهنگی و رسانه ای ایران بازدید نموده و از نزدیک در جریان فعالیت های این مراکز قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: نتیجه این سفر این بود که ما توانستیم همکاری های گذشته را تقویت نموده و به ویژه در زمینه رسانه ای همکاری هایی را ایجاد کنیم.

الحسنی از استقبال خوب دولت ایران از هیئت همراه با وزیر اطلاع رسانی کشور عمان قدردانی کرد و گفت: انشاءالله در برنامه های آینده در مسقط یا در تهران همدیگر را دیده و برنامه ها را گسترش دهیم.

در ادامه این مراسم، علی جنتی در پاسخ به این پرسش که مفاد این تفاهم نامه چه بوده است گفت: یادداشتی که امضا شد حوزه های مختلفی را از همکاری شامل می شد از جمله همکاری های رادیو تلویزیونی که توافقاتی در این حوزه در ملاقات های امروز وزیر اطلاع رسانی کشور عمان با عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت که قرار بر این شد که بعضی همکاری های مشترک بین رادیو تلویزیون سلطنت عمان و صداوسیمای ایران انجام گردد. از جمله اینکه تامین فیلم ها و سریال هایی که برای شبکه تلویزیونی عمان قابل استفاده باشد و همکاری های فنی در زمینه رادیو و تلویزیون.

همکاری بین خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و خبرگزاری عمان از جمله دیگر مفاد این یادداشت تفاهم بود که جنتی به آن اشاره نمود و گفت: در زمینه های خبری نیز همکاری های مطبوعاتی خواهیم داشت و قرار بر این است که همکاری های نزدیکی با وزارت اطلاع رسانی عمان صورت گیرد تا برای دید و بازدیدهایی که می تواند میان دو کشور انجام گردد هماهنگی صورت گیرد.

وی به مشارکت مطبوعات عمان در نمایشگاه مطبوعات ایران اشاره نمود و گفت: سفر بعضی از روزنامه نگاران و خبرنگاران دو کشور به کشورهای مقابل، برگزاری هفته های مطبوعاتی برای آشنایی مطبوعات دو کشور با یکدیگر و همچنین برگزاری دوره های آموزشی که بر طبق آن ایران اعلام آمادگی کرد تا آموزش هایی را برای خبرنگاران عمانی برگزار کند از جمله دیگر مفاد این یادداشت تفاهم است.

وزیر اطلاع رسانی کشور عمان نیز در پاسخ به پرسش یکی از رسانه های عرب زبان مبنی بر اینکه نقش رسانه های گروهی در تقویت روابط بین کشورها به ویژه ایران و عمان چیست، گفت: روابط رسانه ای بین ایران و عمان از سال های گذشته آغاز شده و برنامه های بسیار خوبی بین صداوسیمای عمان و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است. ما در این سفر کوشش بسیاری کردیم و به نتایج بسیار خوبی دست یافتیم.

الحسنی توضیح داد: در جهت تعمیق روابط ما باید کوشش کنیم پیغام تمدنی اسلام را به جهانیان برسانیم و تاکنون نیز در این زمینه به نتایج بسیار خوبی رسیده ایم.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 438

به "امضای یادداشت تفاهم نامه میان وزیر ارشاد و وزیر اطلاع رسانی عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای یادداشت تفاهم نامه میان وزیر ارشاد و وزیر اطلاع رسانی عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید