اندونزی از اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اندونزی علیه اتحادیه اروپا دادخواستی به سازمان تجارت جهانی ارائه داده و از محدودیت های این اتحادیه علیه سوخت های زیستی بر پایه روغن پالم (روغن نخل) شکایت نموده و آن را ناعادلانه خوانده است.

اندونزی از اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، وزارت بازرگانی اندونزی در بیانیه ای خاطرنشان کرد این کشور علیه اتحادیه اروپا دادخواستی به سازمان تجارت دنیای ارائه داده و از محدودیت های این اتحادیه علیه سوخت های زیستی بر پایه روغن پالم (روغن نخل) شکایت نموده و آن را ناعادلانه خوانده است.

به گزارش رویترز، کمیسیون اروپا اوایل سال جاری به این نتیجه رسید که تهیه روغن پالم به قطع مفرط درختان جنگی منجر می گردد و تا سال 2030 استفاده از روغن پالم در فراوری سوخت های زیستی را متوقف خواهد نمود.

اندونزی، بزرگ ترین فراوریکننده روغن پالم در دنیا است که مکررا اعلام نموده بخشنامه انرژی های تجدیدپذیر اتحادیه اروپا را در سازمان تجارت دنیای به چالش خواهد کشید.

در این بیانیه آمده است اندونزی در 9 دسامبر به عنوان مرحله ابتدایی دادخواست، نامه ای به اتحادیه اروپا برای مشاوره فرستاد.

وزیر بازرگانی اندونزی گفت: این تصمیم پس از ارزیابی مطالعات علمی پس از نشست با اتحادیه ها و تجار فعال در بخش روغن پالم گرفته شده است.

به گزارش فارس، چندی پیش، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی نیز در پاسخ به اصرار اروپایی ها برای کنار گذاشتن روغن پالم این کشور خاطرنشان کرد که شاید مالزی در پاسخ به این اقدام اتحادیه اروپا خرید هواپیما از سازندگان اروپایی را متوقف نموده و به سراغ روسیه برود.

وی طی سخنانی در نشست سرمایه گذاری و تجارت اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا در بانکوک گفت: حالا ما باید چه کار کنیم؟ خب اگر شما واردات روغن پالم از مالزی را متوقف کنید ما نیز بخشی از واردات خود از شما را قطع می کنیم. ما همان کاری را انجام می دهیم که ترامپ انجام داده است؛ بنابراین اگر آن ها روغن پالم مالزی را وارد نکنند ما نیز می توانیم خرید هواپیما های آن ها را متوقف کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 733

به "اندونزی از اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی از اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید