بازسازی منزل: بازسازی کلیسای نوتردام در 5 سال امکان پذیر نیست

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بازسازی کلیسای نوتردام

بسیاری از مدیران موزه ها، معماران و مهندسان برجسته و اساتید دانشگاه های بزرگ با ارسال نامه ای سخنان رییس جمهور فرانسه را در خصوص بازسازی کلیسای نوتردام در مدت زمانی کوتاه مورد انتقاد قرار دادند. بر اساس گزارش ایسنا، به نقل از آرت نیوز، کارشناسان آثار باستانی و معماران برجسته پیش از این نیز اعلام نموده بودند که بازسازی کلیسای نوتردام که در پانزدهم آوریل در اثر آتش سوزی مهیبی دچار آسیب دیدگی شدید گشت، فرایند بسیار پیچیده ای داشته که امکان دارد بازسازی کلیسای نوتردام یک دهه یا حتی بیشتر نیز زمان ببرد. این در حالی است که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در بیانیه ای اعلام نموده بود که میخواهد بازسازی این کلیسای تاریخی را در مدت 5 سال انجام دهد. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانید.

بازسازی منزل: بازسازی کلیسای نوتردام در 5 سال امکان پذیر نیست

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بیش از 1000 تن از مدیران و متخصصان موزه به همراه استادان دانشگاه و معماران و مهندسان برجسته در نامه ای از رییس جمهور فرانسه خواستند تا کارشناسان و متخصصان را برای بازسازی کلیسای نوتردام در مدت زمان محدود و 5 ساله ای که اعلام نموده تحت فشار قرار ندهد. این نامه که از طریق 1169 نفر امضا شده است، درروزنامه فیگارو در تاریخ بیست و هشتم آوریل چاپ شده است. نکته جالب توجه اینکه امضای سالواتور ستی، مدیر سابق موزه متروپولیتن نیویورک، امضای دلفاین کریستوف مورخ ایتالیایی و امضای دلفاین کریستوف مدیر بخش بازسازی مرکز یادبودهای ملی فرانسه نیز در بین آن ها دیده می گردد.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه یک روز پس از حادثه آتش سوزی مهیب کلیسای نوتردام در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد، امیدوار است بازسازی این کلیسا تا خاتمه سال 2024 که در آن موقع فرانسه میزبان بازی های المپیک خواهد بود، زیباتر از همواره به خاتمه رسد. علاوه بر این رئیس جمهور فرانسه در اقدامی غیر معمول، یک بازنشسته ارتش را به عنوان نماینده ویژه خود در امور بازسازی کلیسای نوتردام انتخاب کرد. مدیران موزه ها، معماران و اساتید برجسته دانشگاهی در بخشی از نامه اعتراضی خود به اعلامیه رییس جموهور فرانسه نوشتند: ما متوجه هستیم که از دیدگاه سیاسی بازسازی کلیسای نوتردام نیازمند اقدامات فوری می باشد و بعلاوه ما از تاثیر منفی آسیب به کلیسای نوتردام بر چهره فرانسه از دیدگاه جهانیان مطلع هستیم اما آنچه ممکن است در سال های آینده برای کلیسای نوتردام رخ بدهد باعث نگرانی ما شده است. این نگرانی حتی از تقویم سیاسی نیز مهم تر است.

مدیران موزه ها، اساتید دانشگاهی و معماران برجسته معترض به سخنان رییس جمهور فرانسه از او می خواهند تا پیش از اعلام زمان بازسازی کلیسای نوتردام در رسانه های عمومی، زمان کافی برای آنالیز مقدار آسیب ها به کلیسا را در اختیار کارشناسان و متخصصان آثار باستانی قرار داده و آن ها اضافه کردند که در حال حاضر نمی توان در خصوص راه چاره مناسب برای بازسازی کلیسای نوتردام و یا زمان تکمیل ان اظهار نظر دقیقی نمود. کلیسای تاریخی نوتردام با نزدیک به هزار سال قدمت در پانزدهم آوریل دچار آتش سوزی مهیبی شده که پس از چند ساعت آتش نشانان توانستند آن را مهار نمایند. در این آتش سوزی، برج کلیسای نوتردام و سقف آن به طور کامل از بین رفته و سایر قسمت های هنری و تاریخی آن نیز دچار آسیب شدید شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2141

به "بازسازی منزل: بازسازی کلیسای نوتردام در 5 سال امکان پذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: بازسازی کلیسای نوتردام در 5 سال امکان پذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید