بازی خطرناک چند تیم لیگ فزونی با فوتبال ایران، بهانه و مشکل تراشی با ارسال نامه به فیفا و AFC

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، چند تیم لیگ فزونی در اقدامی عجیب به دنبال تهیه نامه ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند تا آنها را برای برگزاری لیگ تحت فشار قرار دهند.

بازی خطرناک چند تیم لیگ فزونی با فوتبال ایران، بهانه و مشکل تراشی با ارسال نامه به فیفا و AFC

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، لیگ برتر فوتبال کم کم به تاریخ آغاز مجدد خود در دوران پسا کرونا نزدیک می گردد، موضوعی که به هیچ وجه باب میل چند باشگاه نیست و کوشش مدیران این باشگاه ها برای به تعطیلی کشاندن مسابقات همچنان و با تمام توان ادامه دارد. از مصاحبه های پی در پی مدیران، بازیکنان و کادرفنی باشگاه ها گرفته، تا نوشتن نامه به وزیر ورزش، همه و همه از جمله اقداماتی است که از چند ماه پیش از سوی بعضی مدیران باشگاه های لیگ رجحان آغاز شده و البته تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

اکنون و در فاصله 10 روز مانده به آغاز مسابقات، زمزمه اقدامی عجیب از سوی بعضی باشگاه های لیگ رجحان به گوش می رسد که می تواند فوتبال ایران را وارد چالشی جدید و سخت کند. ماجرا از این قرار است که چند باشگاه لیگ رجحان که بارها مخالفت خود با آغاز لیگ را اعلام نموده اند، قصد دارند این بار با تهیه طوماری اعتراض خود را به صورت رسمی به فیفا و AFC اعلام نمایند. در این طومار که تا به امروز به امضای مدیران، کادرفنی و بازیکنان چند باشگاه رسیده است، به ناتوانی باشگاه های ایرانی در رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره و تأکید شده که فدراسیون فوتبال ایران باید برای سلامت بازیکنان لیگ ضمانت بدهد!

نکارش و ارسال این نامه که در گذشته هم از سوی محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور به آن اشاره شده بود، اکنون جدی تر از قبل در حال اجرا است و چندین باشگاه هم پای آن را امضا نموده اند. این نامه که به نوعی به ناتوانی باشگاه های ایرانی در رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره می نماید، در صورت ارسال به فیفا و AFC به نوعی سنگ آخر مخالفان در راه ادامه لیگ به شمار می رود، هرچند مراجع بین المللی در مسائل داخلی فدراسیون ها دخالت نمی نمایند.

در شرایطی که ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به عنوان مرجع صدور مجوز آغاز فعالیت های حرفه ای در کشور از چند وقت پیش مجوز آغاز تمرینات تیم ها را صادر نموده و فوتبال نیز در بسیاری از کشورهای جهان از سر گرفته شده، بحث تضمین سلامت بازیکنان، اظهار نظری عجیب است که فقط از سوی چند باشگاه ایرانی به آن دامن زده می گردد.

نکته دیگر اینکه تقریباً تمام باشگاه هایی که پای این طومار را امضا نموده اند، تمرینات خود را آغاز و حتی ملاقات تدارکاتی نیز برگزار نموده اند و به نظر می رسد تهیه طومار اینچنینی و مشکل تراشی در آغاز دوباره لیگ، بیشتر بهانه ای برای تحت فشار قرار دادن سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و راضی نگه داشتن هواداران شان است.

این بازی خطرناک از سوی بعضی تیم ها به معنی کشیده شدن هر موضوع داخلی فوتبال ایران به نهادهای بین المللی است که قطعاً اتفاق خوشایندی نیست. در شرایطی که فوتبال ایران این روزها با چالش اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات روبرو است، بعضی کوشش می نمایند بر سر هر موضوعی پای نهادهای بین المللی را باز نمایند. تضمینی که بعضی تیم ها خواستار آن هستند باید مدنظر خودشان باشد چرا که آنها به عنوان تیم میزبان باید پروتکل ها را رعایت نمایند. البته در فوتبالی که بعضی تیم ها دستکش یک بار مصرف که یک بسته صد تایی آن 5 هزار تومان است، را از فدراسیون فوتبال درخواست می نمایند، چنین کارهایی هم دور از انتظار نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1263

به "بازی خطرناک چند تیم لیگ فزونی با فوتبال ایران، بهانه و مشکل تراشی با ارسال نامه به فیفا و AFC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی خطرناک چند تیم لیگ فزونی با فوتبال ایران، بهانه و مشکل تراشی با ارسال نامه به فیفا و AFC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید