با تکنولوژی نو می توانید در تابستان هم اسکی کنید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، پیست ها می توانند با ماشین برف ساز نو مدت طولانی تری باز بمانند

با تکنولوژی نو می توانید در تابستان هم اسکی کنید

یک ماشین برف ساز انقلابی و نو می تواند به معنای بیشتر شدن مدت زمان استفاده از پیست های اسکی ، حتی در طول تابستان باشد.

Snowfactory که به وسیله کمپانی ایتالیایی TechnoAlpin ساخته شده است ، می تواند بدون در نظر گرفتن درجه حرارت هوا تا دمای 32 درجه ساتیگراد بالای صفر برف فراوری کند.

اغلب ماشین های برف ساز برای فراوری برف به دمای 2 درجه سانتیگراد پایین صفر و یا کمتر نیازمندند و این به آن معنی است که اگر پیست های اسکی در حال تجربه کردن هوای خشک و گرم باشند ، بدون برف می مانند.

اما این ماشین نو متفاوت عمل می نماید و در داخل یک مخزن با دمای تنظیم شده قطعه های یخ خشک فراوری می نماید . مخزنی که در داخل آن سیلندرهای یخ زده ای وجود دارند و قطعه های یخ خشک شده را به وسیله یک تسمه نقاله به زمین می ریزند.

Snowfactory نسبت به بقیه ماشین های برف ساز آب کمتری استفاده می نماید که این رقم بین 60 تا 80 لیتر در هر دقیقه است و نسبت به ماشین های دیگر که 455 لیتر آب مصرف می نمایند رقم بسیار کمتری محسوب می گردد. این ماشین بعلاوه نیازمند انرژی بیشتری نیز میباشد - 4 تا 5 برابر یک ماشین سنتی .Snowfactory به طرز قابل پیش بینی بسیار گران تر از ماشین های معمول است و رقمی در حدود 345 هزار دلار درمقایسه با ماشین های دیگر که 26 هزار دلار قیمت دارند ، هزینه در بر دارد .

این ماشین به صورت آزمایشی در اواخر ماه می در پیست Boreal Mountain در کالیفرنیا مورد استفاده قرار می گیرد ، یک پیست کوچک در کنار دریاچه Tahoe . بعلاوه قرار است از آن برای راه اندازی وسائل نقلیه ریلی موجود در پارک ورزش های زمستانیTahoe از ماه جون تا آگوست استفاده گردد .

منبع : Telegraph

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2155

به "با تکنولوژی نو می توانید در تابستان هم اسکی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تکنولوژی نو می توانید در تابستان هم اسکی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید