طراحی سایت: با راه اندازی سایت موزه دستکند کنزق گردشگری سرعین از حالت تک بعدی خارج شده است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار واصله، با راه اندازی سایت موزه دستکند کنزق گردشگری سرعین از حالت تک بعدی خارج شده است.

طراحی سایت: با راه اندازی سایت موزه دستکند کنزق گردشگری سرعین از حالت تک بعدی خارج شده است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

نادر فلاحی اظهار کرد: راه اندازی سایت موزه دستکند محوطه باستانی کنزق سرعین نقش و تاثیر بسزایی در خروج گرشگری این شهرستان از حالت تک بعدی دارد و از اقدامات مهم در راستا رونق گردشگری در سرعین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اقدامات در محوطه باستانی کنزق اعلام کرد: از جمله اقدامات در این محوطه ثبت روستای باستانی و دست کندهای کنزق سرعین در فهرست پایگاه های ملی میراث فرهنگی است که اقدامی بزرگ در راستا توسعه این محوطه باستانی و تسریع در اقدامات بازسازیی با تعریف ردیف بودجه ای ویژه برای آن می گردد.

او اضافه نمود: محوطه باستانی کنزق که دارای معماری منحصر بفرد دست کند است. با کاوش، ساماندهی و بازگشایی غارهای آن، پازل گردشگری سرعین تکمیل و از تک بعدی بودن خارج شده است.

فلاحی ادامه داد: در حال حاضر سرعین با دارا بودن پایگاه ملی کنزق در کنار آبهای گرم معدنی، پیست های اسکی، تاسیسات اقامتی، مجموعه های تفریحی، طبیعت بکر و دست کندهای تاریخی پکیج کامل گردشگری بشمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ثبت کنزق به عنوان پایگاه ملی سبب شده تا اقدامات در راستای احیای این محوطه تاریخی با سرعت بیشتری انجام و نمایشگاه دستکند در محوطه تاریخی کنزق ایجاد گردد.

او بیان کرد: سنگفرش راستا دسترسی به غارهای کنزق، بازسازی بزرگترین دستکند کاوش شده، استحکام بخشی دستکندهای کاوش شده، چاپ تابلوهای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان و راه اندازی نمایشگاه دستکندهای بزرگ و کوچک و تهیه پیش طرح معین عرصه و حریم محوطه تاریخی کنزق از جمله اقداماتی است که در این محوطه و پایگاه ملی انجام شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2056

به "طراحی سایت: با راه اندازی سایت موزه دستکند کنزق گردشگری سرعین از حالت تک بعدی خارج شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: با راه اندازی سایت موزه دستکند کنزق گردشگری سرعین از حالت تک بعدی خارج شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید