برگزاری نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق در فارس

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران/فارس نخستین جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق در استان فارس برگزار گردید.

برگزاری نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق در فارس

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور هوایی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در جشنواره انار و گردشگری فاروق، اقتصاد را مهم ترین محور برنامه ششم توسعه دانست.

محمدمهدی برومندی، توجه به روستاها و ارتقا شاخص های مالی روستائیان را از اولویت های مد نظر مجلس و دولت دانست و گفت: باید بکوشیم که کشاورزی از حالت معیشتی خارج شده به کشاورزی مالی تبدیل گردد.

او افزایش ضریب مکانیزاسیون، درصد ماده آلی خاک، توسعه گلخانه ها، افزایش فراوری در واحد سطح و استفاده از بذور گواهی شده را از عوامل تأثیرگذار بر تبدیل اقتصاد کشاورزی از معیشتی به مالی قلمداد کرد.

این نماینده مجلس با یادآوری این که کمبود آب مهم ترین تهدید در کشور محسوب می گردد، ضرورت ارتقاء بهره وری در کشاورزی را متذکر و یادآور شد: در کشور 6 میلیون هکتار زیر کشت است که از این میزان تنها 1.5 میلیون هکتار از سیستم های نوین آبیاری بهره می برد.

برومندی از تشکیل کمیته امنیت آب در مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار اطلاع داد و گفت: اگر به دنبال توسعه کشور هستیم باید به کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: اولین هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها، شکرگزاری نعمت های خداوندی است.

محمدمهدی قاسمی با اشاره به صندلی فارس در عرصه کشاورزی، گفت: این استان ویترین محصولات باغبانی و انبار غله کشور بود اما به دلیل چالش آب، در زراعت دچار مشکل شده است و باید با استفاده از روش های نوین بر مسائل غلبه کنیم.

وی گفت: در عرصه کشاورزی به دنبال فراوری به صورت زنجیره ای هستیم یعنی از ابتدا تا انتهای فراوری و مصرف یک محصول را کنار هم ببینیم و با کاهش قیمت تمام شده محصولات هم رضایت مصرف نماینده را کسب نموده و هم اقتصاد کشاورز را بهبود ببخشیم.

قاسمی ادامه داد: به جد دنبال تشکیل زنجیره فراوری انار هستیم که امیدوارم به عنوان نخستین زنجیره فراوری محصولات کشاورزی در استان فارس مد نظر قرار گیرد.

معاون فراوریات باغی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزانی که در طرح تجمیع اراضی شرکت نمایند تا 85 درصد هزینه ها یارانه پرداخت می نماید و این فرصت خوبی برای تجمیع اراضی است.

طهماسبی به کشاورزان توصیه کرد که برای بعضی محصولات برند، به دنبال دریافت نشان ثبت جغرافیایی باشند و گفت: استفاده از تکنیک های جدید، اصلاح باغات، استفاده از ارقام جدید و پر محصول و ..... را در دستور کاری خود در معاونت باغبانی قرار داده ایم.

در خاتمه این جشنواره از کتاب فاروق شهری از ولایت استخر فارس رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 887

به "برگزاری نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید