تاکید بر توسعه همکاری های ایران و ترکمنستان در زمینه تحقیقات مشترک کتابخانه ای

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان و رئیس مؤسسه زبان، ادبیات و نسخ خطی مختومقلی فراغی بر توسعه همکاری ها تأکید کردند.

تاکید بر توسعه همکاری های ایران و ترکمنستان در زمینه تحقیقات مشترک کتابخانه ای

به گزارش خبرنگاران، نوید رسولی رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان امروز با داود اُراز سحداُف رئیس مؤسسه زبان، ادبیات و نسخ خطی مختومقلی فراغی آموزشگاه علوم ترکمنستان، در آن مؤسسه ملاقات کرد و در مورد همکاری های مشترک به بحث و مصاحبه پرداخت.

رسولی در این ملاقات، وجود هزاران نسخه خطی به زبان های فارسی، عربی و ترکی در مؤسسه زبان، ادبیات و نسخ خطی مختومقلی فراغی را بیانگر پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکمنستان از سالیان دور دانست و آنالیز، حفظ و بازسازی، تصحیح و چاپ و نشر این سند های گرانقدر را یاری بسزایی در شناخت دو کشور از یکدیگر و سبب توسعه روابط فرهنگی دانست.

رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان، ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با این مؤسسه در زمینه های مختلف و تأکید بر همکاری درخصوص تبادل اطلاعات، مطالعات و تحقیقات مشترک کتابخانه ای و بازسازی و آنالیز مشترک آثار و نسخ خطی پیشنهاد داد مؤسسه زبان، ادبیات و نسخ خطی مختومقلی فراغی با امضای موافقتنامه ای با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و یا آستان قدس رضوی که دارای تجربیات بسیار خوبی در این زمینه هستند از تجارب و همکاری آنها بهره مند شود.

در این ملاقات داود اُراز سحداُف رئیس مؤسسه زبان، ادبیات و نسخ خطی مختومقلی فراغی آموزشگاه علوم ترکمنستان برای همکاری های آینده با رایزنی فرهنگی در برگزاری همایش های علمی و فرهنگی از جمله هزاره ابوسعید ابوالخیر، اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2083

به "تاکید بر توسعه همکاری های ایران و ترکمنستان در زمینه تحقیقات مشترک کتابخانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر توسعه همکاری های ایران و ترکمنستان در زمینه تحقیقات مشترک کتابخانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید