تاکید پوتین بر انتها مناقشه در قره باغ

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور روسیه گفت درگیری ها در قره باغ با یاری روسیه متوقف شده است.

تاکید پوتین بر انتها مناقشه در قره باغ

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه رسمی رپورت، رئیس جمهور روسیه در نهمین کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو با اشاره به توقف درگیری ها در قره باغ گفت: صلح بانان روسی صلح و امنیت در منطقه را بطور کامل و مطمئن تامین می نمایند.

وی اضافه کرد: برای بهبود وضع انسانی، پاکسازی اراضی از مین و احیای زیر ساخت های اجتمایی کار های مهمی انجام گرفته است.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به توافق نامه صلح سه جانبه تاکید نمود: روسیه هیچوقت مسئولیت خود در قبال امنیت کشور های همسایه را فراموش نمی کند و از این به بعد نیز ضمن یاری به تنش زدایی در مناطق مورد مناقشه، میخواهد تا به تقویت صلح و ثبات در قاره مشترک ما ادامه دهد.

در روز 10 نوامبر 2020 ارمنستان و جمهوری آذربایجان توافقنامه صلحی را در حضور روسیه امضا کردند که توانست به شش هفته درگیری نظامی بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ انتها دهد.

برای کنترل آتش بس و درگیری ها در منطقه درگیری قره باغ، یک گروه صلحبان فدراسیون روسیه شامل یک هزار و 960 سرباز، 90 زره پوش، 380 واحد خودرو و تجهیزات ویژه مستقر شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1862

به "تاکید پوتین بر انتها مناقشه در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پوتین بر انتها مناقشه در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید