تخصیص 330 میلیارد به توسعه اماکن ورزشی دانش آموزان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، سید محمد بطحایی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم اعزام کاروان پویایی، شادابی و نشاط و افتتاح باشگاه پیشکسوتان فرهنگی آموزش وپرورش استان البرز که دبستان فاطمه زهرا (س) مهرشهر برگزار گردید، اظهار کرد: ورزش و تربیت بدنی تأثیر بسزایی در تحقق اهداف آموزش وپرورش ایفا می نماید.

تخصیص 330 میلیارد به توسعه اماکن ورزشی دانش آموزان

وی ادامه داد: حضور بانشاط دانش آموزان در مدارس منوط به توسعه فعالیت های تربیت بدنی و ورزشی مناسب است و باید بستر چنین هدفی مهیا گردد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه امروز نودمین سالگرد درس تربیت بدنی در کشور است، مطرح کرد: سال جاری حدود 330 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز مکان ها و امکانات ورزشی اختصاص پیدانموده است.

بطحایی گفت: هم زمان با کل کشور امروز البرز به صورت نمادین کاروان پویایی شادابی و سلامت استان را به شهرستان های البرز راهی می نماید.

وی در بخش دیگری اعلام کرد: بر این اساس حدود 260 زمین چمن مصنوعی را آماده نموده ایم و 800 میلیارد ریال برای توسعه فضای تربیت بدنی و ورزشی اختصاص پیدانموده است.

وزیر آموزش وپرورش اضافه نمود: شهروندان و مسئولان با دلسوزی کامل باید برای سرانه های ورزشی مطالبه گر باشند.

بطحایی گفت: دانش آموزان دختر ما محدودیت فضای ورزشی در مدارس دارند و به هنگام زنگ تربیت بدنی در حیات مدرسه با مشکل روبرو هستند؛ ازاین رو باید تدابیر لازم را برای ارتقا امکانات این بخش اتخاذ کرد.

وی اضافه نمود: امکانات ورزشی باید در اختیار دانش آموزان این مرزوبوم به عنوان آینده سازان باشد و از سالن های ورزشی باید استفاده های لازم برده گردد که تزریق امکانات موجود در استان ها از سایر بخش ها به آموزش وپرورش ضروری است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: امید است از مساعدت مسئولان در نهادهای مختلف ازجمله شهرداری ها و شوراها بهره مند شویم و با جهشی بزرگ کاستی های عرصه تربیت بدنی دانش آموزان را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 169

به "تخصیص 330 میلیارد به توسعه اماکن ورزشی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 330 میلیارد به توسعه اماکن ورزشی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید