ترفندهای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی هاست که در بسیاری از غذا ها از آن استفاده می کنیم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان است و برای قلب هم بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان های چین اول بهره ببرید؛ چون بادمجان های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. بعلاوه موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید.

ترفندهای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

به گزارش خبرنگاران، حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. هنگام خرید بادمجان توجه کنید که کلاهک بادمجان هرچه کشیده تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است. برای آشپز ها همواره این سوال وجود دارد که چطور می توانند بادمجان را با طوری سرخ نمایند که طلایی و خوش رنگ گردد و در عین حال روغن زیادی به خود جذب نکند. برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد که ما در این مطلب یکی از برترین روش های سرخ کردن بادمجان با روغن کم را با شما کاربران گرامی به اشتراک می گذاریم.

راز و رمز سرخ کردن بادمجان طلایی با روغن کم

ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید و پوست کنید. بادمجان ها را از وسط برش بزنید و همه برش ها را توی یک سینی بزرگ یا روی یک حوله تمیز بچینید. حالا روی بادمجان ها نمک بپاشید، طوری که روی سطح همه برش ها نمک باشد. 1 ساعت صبر کنید تا نمک جذب بادمجان گردد. سپس می بینید که روی بادمجان قطره های آب به وجود آمده است و ته سینی کمی آب سیاه رنگ جمع شده که در اصطلاح آب تلخ بادمجان است. روی بادمجان ها را با یک دستمال تمیز پاک کنید. حالا سه عدد سفیده تخم مرغ را توی یک کاسه بریزید و با چنگال کمی هم بزنید. یک لیوان سرخالی روغن مخصوص سرخ کردنی را توی یک ماهی تابه مناسب بریزید و روی شعله اجاق گاز بگذارید تا کاملا داغ گردد؛ سپس یک برش از بادمجان را بردارید و به پشت و روی آن با فرچه مخصوص آشپزی سفیده تخم مرغ بمالید و بعد بادمجان را در روغن داغ بگذارید تا سرخ گردد.

همه بادمجان ها را به همین صورت در روغن سرخ کنید. نگران نباشید که بادمجان شما بوی سفیده تخم مرغ بگیرد یا روغن بسوزد؛ زیرا شما پس از سرخ کردن بادمجان هرگز بوی سفیده تخم مرغ را حس نمی کنید. این کار باعث می گردد بادمجان ها روغن کمی به خود جذب نمایند. با این روش می توانید سه کیلو بادمجان را فقط با کم تر از یک لیوان روغن سرخ کنید. حتما بعد از اینکه بادمجان را از روغن خارج کردید، آن را روی دستمال مخصوص جذب روغن یا توی یک صافی بگذارید و 1 ساعت صبر کنید تا روغن اضافی بادمجان کشیده گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2275

به "ترفندهای سرخ کردن بادمجان با روغن کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای سرخ کردن بادمجان با روغن کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید