ترکیه می خواهد سنگ قبر جد مؤسس حکومت عثمانی را بازسازی کند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، فرمانده کل شبه نظامیان کرد در سوریه موسوم به نیرو های دموکراتیک سوریه (قسد)، از آمادگی برای مصاحبه با ترکیه اطلاع داد.

ترکیه می خواهد سنگ قبر جد مؤسس حکومت عثمانی را بازسازی کند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مظلوم عبدی فرمانده شبه نظامیان کرد در سوریه موسوم به نیرو های دموکراتیک سوریه (قسد)، در تبادل نظر با سایت المانیتور از آمادگی برای تبادل نظر با ترکیه اطلاع داد.

به گزارش وبگاه خبری معارض بلدی، مظلوم عبدی در گفت گو با سایت المانیتور، گفته است: ما آماده تبادل نظر با ترکیه هستیم. آنکارا می خواهد استخوان های سلیمان شاه جد مؤسس حکومت عثمانی را به قره قوزاق در غرب عین العرب [در شمال سوریه]بازگردادند و سنگ قبر او را بازسازی کند، اما به شرط اینکه ترکیه از حسن نیت ما برداشت ضعف نکند.

ترکیه در سال 2015، استخوان های سلیمان شاه را از قره قوزاق در کرانه رودخانه فرات به نزدیکی مرز ترکیه در غرب کوبانی انتقال داده بود.

فرمانده شبه نظامیان کرد در ادامه گفت: از یاری نظامی به ترکیه و انجام چنین عملیات هایی با روحیه صلح، البته دو به صورت طرفه، خوشحال هستیم. عبدی در ادامه تاکید نمود که نیروهایش آماده تأمل در هرگونه نشانه، مبنی بر اعتمادسازی و حسن نیت هستند.

عبدی در ادامه شرح داد که آمریکا به شدت به دنبال میانجیگری میان قسد و ترکیه است. به گفته عبدی، آمریکا، به این مسئله در اولین تماس تلفنی اش با او اشاره نموده است و به آن ها وعده آن را داده است.

عبدی در ادامه اضافه کرد: تمام تلاشمان را برای از بین بردن مشکلاتمان با ترکیه انجام دادیم. ما به عنوان نیرو های دموکراتیک سوریه و نیرو های حامی مردم در گذشته مستقیما با ترکیه تبادل نظر داشتیم و باری دیگر آماده ایم این کار را انجام دهیم؛ ما صلح می خواهیم.

شبه نظامیان کرد موسوم به نیرو های موکراتیک سوریه با ترکیه سال هاست که با ترکیه اختلاف دارند؛ در چند ماه اخیر این اختلافات به جایی رسید که ترکیه در 25 مهرماه به بهانه عقب راندن این شبه نظامیان از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه و ایجاد به اصطلاح منطقه امن در این مناطق، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه شروع کرد.

پس از گذشت یک هفته از شروع حملات، توافق آتش بسی میان ترکیه و آمریکا به توقف موقت درگیری ها منجر شد.

دولت ترکیه در آستانه تمام شدن مهلت پنج روزه آتش بس ترکیه با کُرد ها در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات، از توافق سوچی با دولت روسیه در راستای سرانجام دادن به عملیات نظامی اطلاع داد.

بر اساس این توافق 10 بندی، دو طرف بر تعهدشان برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند و طبق این توافق شرایط فعلی ایجاد شده در منطقه عملیات که تل أبیض و رأس العین تا عمق 32 کیلومتری را تحت پوشش قرار می دهد، حفظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 817

به "ترکیه می خواهد سنگ قبر جد مؤسس حکومت عثمانی را بازسازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه می خواهد سنگ قبر جد مؤسس حکومت عثمانی را بازسازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید