تزریق 3 دُز واکسن 85 درصد مانع شدت ابتلا به کرونا می گردد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درخواست از مردم برای خودداری از حضور در اجتماعات غیرضروری، بر تزریق سه دُز کامل واکسن تأکید کرد و گفت ثابت شده کسانی که سه دُز واکسن را دریافت می نمایند تا 85 درصد دچار بیماری های شدید کرونا نمی شوند و می تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

تزریق 3 دُز واکسن 85 درصد مانع شدت ابتلا به کرونا می گردد

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به افزایش مهمانی ها و اجتماعات در ماه های مبارک رجب و شعبان، از خانواده ها خواست که از حضور در اجتماعات و مراسم های غیرضروری خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه هر فرد مبتلا به سویه اُمیکرون می تواند کل بستگانش را در یک مهمانی مبتلا کند، اضافه کرد: درخواست ما از مردم کم کردن مهمانی هاست و در صورت ضرورت نیز مهمانی ها به صورت محدود باشد و حتماً هم دستورالعمل های بهداشتی به طور کامل در آنها رعایت گردد.

وزیر بهداشت استفاده از ماسک های استاندارد و تزریق واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه نو آن تا حد زیادی مؤثر دانست و گفت: واکسن جلوی کرونا و اُمیکرون را نمی گیرد اما شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می دهد.

عین اللهی بیشتر قربانیان و بستری شدگان در بیمارستان ها را واکسن نزده ها معرفی کرد و گفت: افرادی که واکسن نزده اند بیشتر در معرض خطر کرونا و سویه نو آن قرار دارند.

وی با دعوت از مردم برای تزریق دُزهای دوم و سوم واکسن کرونا، خاطر نشان کرد: ثابت شده کسانی که سه دُز را می زنند تا 85 درصد دچار بیماری شدید کرونا نمی شوند و واکسن می تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2193

به "تزریق 3 دُز واکسن 85 درصد مانع شدت ابتلا به کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق 3 دُز واکسن 85 درصد مانع شدت ابتلا به کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید