تعداد دارندگان کد بورسی به 50 میلیون نفر رسید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بهزاد فر گفت: تعداد دارندگان کد بورسی در کشور به 50 میلیون نفر رسیده است که عمده این افراد دارای سهام عدالت هستند.

تعداد دارندگان کد بورسی به 50 میلیون نفر رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، بهزادفر مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات رسانی بورس با اشاره به این موضوع که بازار سرمایه جذابیت های زیادی دارد، گفت: در بازار سرمایه مزیت هایی از قبیل ورود با سرمایه کم، یادگیری آسان در کسب و کار، حضور شرکت های عظیم و حمایت دولت باعث شده مردم در این بازار حضور چشمگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: بازدهی بازار سرمایه در بلندمدت معمولاً از بازار های موازی مثل مسکن، سکه، طلا و یا شرکت های فراوری محور بالاتر است با وجود اینکه این بازار ها در کشور رشد بالایی داشته اند، اما رشد بازار سرمایه هم می تواند از این بازار های موازی بالاتر باشد. همین موضوع باعث شده است که مردم سرمایه شان را به این بازار بیاورند.

بهزادفر با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بازار سرمایه از سه راه می تواند به رشد فراوری یاری کند، گفت: این اقدامات عبارت است از 1- عرضه اولیه سهام شرکت ها 2- افزایش سرمایه از محل آورده نقدی 3- انتشار اوراق مشارکت شرکت ها راه هایی هستند که می توانند به یاری بخش فراوری بیایند.

بیشترین قشر حاضر در بورس سهام داران عدالت هستند

وی گفت: تعداد دارندگان کد بورسی در کشور به 50 میلیون نفر رسیده است که عمده این افراد دارای سهام عدالت هستند، اما با این وجود استقبال قابل توجهی برای دریافت کد بورسی شده است همچنین تا به امروز 30 میلیون نفر در بازار بورس حداقل یک بار سفارش گذاشته اند.

وی ادامه داد: در مورد کد های بورسی که صادر شده سال جاری نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته ایم، در سال گذشته تعداد کدهای بورسی که صادر شده 820 هزار کد بوده و این عدد سال جاری به یک میلیون و 600 هزار کد بورسی در سه ماه اول سال رسیده است همچنین ثبت نام سجام هم در سال گذشته سه میلیون بوده و سال جاری به 10 میلیون رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1346

به "تعداد دارندگان کد بورسی به 50 میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد دارندگان کد بورسی به 50 میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید