جاذبه های گردشگری انگلیس که در سفر خواهیم دید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، انگلیس با تاریخ باستانی و فرهنگ غنی خود، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است. از لندن پایتخت پرجنب و جوش تا مناطق طبیعی زیبای روستایی، انگلیس پر است از جاذبه هایی که ارزش دیدن دارند. در این مقاله برخی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری انگلیس که در سفرتان خواهید دید را معرفی می کنیم.

جاذبه های گردشگری انگلیس که در سفر خواهیم دید

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

لندن

لندن، پایتخت انگلیس و یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای جهان، در صدر فهرست جاذبه های گردشگری این کشور قرار دارد. جاذبه هایی که در لندن نباید از دست بدهید عبارتند از:

  • برج لندن: این برج مشهور که در کنار رودخانه تیمز قرار دارد، یکی از نمادهای لندن به شمار می رود. منظره لندن از بالای این برج بسیار زیباست.
  • موزه بریتانیا: این موزه دارای مجموعه ای فوق العاده از آثار هنری و باستانی از سراسر جهان است.
  • کاخ باکینگهام: محل اقامت ملکه انگلیس، با ساختمان ها و باغ های زیبایش یکی از دیدنی ترین مکان ها در لندن است.
  • میدان ترافالگار: این میدان مشهور با فواره و ستون نلسون در مرکز لندن، یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری شهر به شمار می رود.
  • موزه مومیایی بریتانیا: در این موزه می توانید مومیایی های مصر باستان را از نزدیک ببینید.

منچستر و لیورپول

شهرهای منچستر و لیورپول، دو مقصد محبوب گردشگری در شمال غربی انگلیس هستند.

منچستر میزبان تیم های مشهور فوتبال منچستر یونایتد و منچستر سیتی است و دارای جاذبه هایی مثل موزه فوتبال، میدان آلبرت و کاخ شهر می باشد.

لیورپول نیز زادگاه گروه مشهور بیتلز و خانه تیم لیورپول است. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به بنادر تاریخی، کلیسای لیورپول، موزه بیتلز استوری و گالری هنر واکر اشاره کرد.

کمبریج

کمبریج، خانه دانشگاه معتبر کمبریج و جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری است. کلیسای کینگز کالج، رودخانه کَم و موزه فیتزویلیام از جمله مکان هایی هستند که در کمبریج باید ببینید. شهر دانشجویی و آکادمیک کمبریج فضایی زنده و پویا دارد.

آکسفورد

آکسفورد نیز میزبان یکی دیگر از دانشگاه های معتبر انگلیس و جهان است. کالج های تاریخی آکسفورد مانند کرایست چرچ، کتابخانه بودلیان و خیابان های قدیمی شهر از جاذبه های این شهر دانشگاهی به شمار می روند.

یورک

شهر یورک در شمال انگلیس، خانه کلیسای مشهور یورک مینستر است. این کلیسای قرون وسطایی یکی از باشکوه ترین نمونه های معماری گوتیک در شمال اروپا به شمار می رود. دیوارهای شهر یورک و خیابان های پر از خانه های تاریخی آن نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر باستانی هستند.

کورنوال

کورنوال در جنوب غربی انگلیس، سرزمینی افسانه ای با سواحل بکر و مناظر زیبای طبیعی است. استون هنج، دایره های چمنی باستانی، دهکده های ماهیگیری زیبا و پیاده روی در مسیرهای کوهستانی از جاذبه های این منطقه محسوب می شوند.

بات

شهر تاریخی بات در جنوب غربی انگلیس، با معماری گرجی - رومی خود، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. حمام های رومی، ابنیه تاریخی و پل پونته آکوئه دوکت از جمله جاذبه های این شهر هستند.

برایتون

ساحل شنی برایتون در جنوب انگلیس، با اقیانوس مواج و فضای شاد و پرجنب و جوش خود، یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در انگلیس محسوب می شود. پیرس برایتون، ساحل برایتون و بازار کچل پشت از جاذبه های این شهر ساحلی هستند.

کانتربری

کانتربری در کنت، میزبان کلیسای جامع و کاخ کانتربری است که از سال 597 میلادی مرکز مذهبی انگلیس به شمار می رود. کوچه های ریز و خانه های تاریخی اطراف کلیسای جامع، فضایی آرام بخش به این شهر زیبا بخشیده اند.

ویندزور

قلعه ویندزور در برکشر، محل اقامت سلطنتی خاندان پادشاهی بریتانیا و بزرگترین و مجلل ترین قصر جهان است. باغ ها و درون این قصر تاریخی که هنوز هم مورد استفاده است، حتما باید دیده شوند.

ادینبورگ

پایتخت اسکاتلند، ادینبورگ، شهری کوهستانی با معماری و تاریخ غنی است. قلعه ادینبورگ که بر فراز تپه ای در مرکز شهر قرار دارد، نماد این شهر به شمار می رود. خیابان پرنسز، یادمان اسکات و ساعت خورشیدی از دیگر جاذبه های دیدنی ادینبورگ هستند.

نتیجه گیری

انگلیس سرزمینی غنی در زمینه جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی است. از شلوغی لندن و شهرهای بزرگ تا آرامش طبیعت بکر، مناظر زیبای ساحلی و روستاهای تاریخی، همه و همه ارزش دیدن دارند. سفر به انگلیس بدون شک یک تجربه فراموش نشدنی خواهد بود.

انتشار: 10 دی 1402 بروزرسانی: 10 دی 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 394

به "جاذبه های گردشگری انگلیس که در سفر خواهیم دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری انگلیس که در سفر خواهیم دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید