خاصیت های باورنکردنی دانه های کنجد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، دانه های کنجد در دوران باستان به دلیل مزایایی که داشتند، همانند طلا با ارزش بودند. این دانه های ریز نه تنها میان وعده ای خوشمزه محسوب می شوند، بلکه به بهبود بسیاری از شرایط های پزشکی و ارتقای سلامت عمومی یاری می نمایند.

خاصیت های باورنکردنی دانه های کنجد

به گزارش خبرنگاران، دانه های کنجد سرشار از پروتئین هستند و مزیت آنها برای سلامتی شناخته شده است:

کنترل کسترول: فیتواسترول های موجود در دانه های کنجد، به کاهش کلسترول یاری می نماید. فیتواسترول ها همان استرول های گیاهی هستند که جذب کلسترول در روده ها را کاهش می دهند. کنجد در میان 27 نوع دانه و آجیل، دارای بالاترین میزان فیتواسترول ها است.

کاهش استرس اکسیداتیو: تحقیقات دانشمندان برزیلی نشان داده است که دانه های کنجد می توانند تاثیر قابل توجهی بر استرس اکسیداتیو در بدن داشته باشند. استرس اکسیداتیو در اثر فعالیت رادیکال های آزاد در بدن ایجاد می گردد و می تواند خطر ابتلا به بسیاری از مسائل مانند دیابت، سرطان و حتی نارسایی قلبی را افزایش دهد. دانه های کنجد سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش استرس اکسیداتیو یاری می نمایند.

مدیریت دیابت: شما هنوز باید داروهایی را که پزشک برای دیابت تجویز نموده، مصرف کنید اما با اضافه کردن دانه های کنجد به رژیم غذایی روزانه خود می توانید به بهبود کنترل قند خون تان یاری نمایید.

یاری به درمان آرتروز: مزایای دانه های کنجد برای افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو شناخته شده است. اضافه کردن روزانه یک و نیم اونس از این دانه ها در کنار مصرف استامینوفن و گلوکزآمین، و ادامه این فرایند برای بیش از دو ماه، به بهبود دردهای ناشی از آرتروز یاری می نماید.

افزایش سلامت قلب: از آنجا که دانه های کنجد منجر به کاهش سطح کلسترول می شوند، جای تعجب نیست که برای افزایش سلامت قلب نیز مزایای زیادی دارند. این دانه ها سطوح کلسترول کبد را نیز کاش می دهند و با پایین آوردن فشار خون، منجر به افزایش سلامت قلب می شوند.

کاهش اضطراب: دانه های کنجد حاوی مواد معدنی منیزیم و کلسیم هستند که خاصیت کاهندگی استرس را دارند. کنجد همچنین حاوی تیامین و تریپتوفان است که به فراوری سروتونین یاری می نماید. سروتونین به کاهش درد، بهبود خلق و خو و افزایش خواب عمیق یاری می نماید.

تقویت سلامت پوست: محتوای بالای روی در دانه های کنجد به فراوری کلاژن یاری می نماید. همانطور که می دانید کلاژن باعث ایجاد الاستیسیته می گردد و به ترمیم بافت های آسیب دیده بدن یاری می نماید. مصرف منظم روغن کنجد خطر ابتلا به سرطان پوست را کمتر می نماید.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1709

به "خاصیت های باورنکردنی دانه های کنجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاصیت های باورنکردنی دانه های کنجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید