خبرنگاران انصارالله: در صورت خاتمه محاصره و تجاوز، حملات ما متوقف می شود

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تهران- خبرنگاران- محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: تا زمانی که حمله و محاصره کشور ادامه یابد، حملات موشکی و پهپادی ما نیز ادامه خواهد داشت.

خبرنگاران انصارالله: در صورت خاتمه محاصره و تجاوز، حملات ما متوقف می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، محمد عبدالسلام روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت: دولت نجات ملی یمن در صورت جدا کردن جنبه انسانی از جنبه نظامی و سیاسی، آماده مذاکره است.

وی اضافه کرد: ما به صورت مستقیم با آمریکایی ها دیدار نداشته ایم اما از آنجایی که آمریکا یکی از طرف های جنگ یمن است، در دیدار با آن ها مسئله ای نداریم.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در عین حال، وجود دیدارهای مستقیم با آمریکا را رد کرد و گفت که دولت نجات ملی یمن دیدگاه و نقطه نظرات خود را به واشنگتن ارائه کرده و منتظر جواب است.

عبدالسلام اضافه کرد: در مقابل، آمریکا نیز از طریق واسطه های عمانی، طرحی قدیم و نه جدید برای راهکار بحران یمن ارائه کرده است که همان اقدام اعلان مشترکی است که پیشتر سازمان ملل متحد آن را ارائه کرده بود.

وی گفت: ما نمی توانیم از طریق فشارهای سیاسی و سیاسی طرح پیشنهادی را بپذیریم. موضع آمریکا در خصوص جنگ یمن از آنچه که در دوره دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا مطرح شده بود، تغییری نکرده است.

عبدالسلام اضافه کرد: ما بار دیگر خواهان متوقف کردن اقدامات نظامی از سوی همه طرف ها هستیم و می خواهیم جنبه انسانی در یمن فعال شود.

وی همچنین دلیل تحرکات بین المللی در مقطع کنونی برای موضوع بحران یمن را پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور در اخراج نیروهای خارجی دانست.

سخنگوی انصارالله اظهار کرد: اگر عربستان سعودی حملات هوایی خود به یمن را متوقف کند، صنعا نیز عملیات پهپادی و موشکی به اهدافی در عربستان را متوقف خواهد کرد.

عبدالسلام گفت: ما جلسات خود را با نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تعلیق کردیم؛ زیرا که او از این جلسات فقط برای ارائه گزارش ها به شورای امنیت استفاده می کرد و نه برای مردم ما.

او گفت: عربستان سعودی تلاش دارد که با ممانعت از ورود مشتقات نفتی به یمن، کشورمان را خفه کند و هم اکنون این ائتلاف بیش از 15 نفت کش حامل مشتقات نفتی در بندر الحدیده را توقیف کرده و اجازه پهلو دریافت آن ها در این بندر را نمی دهد.

وی در خصوص درگیری ها در مأرب و پیشروی نیروهای یمنی در این استان گفت: نبرد مأرب از ابتدای جنگ در جریان بوده و یکی از مهمترین پایگاه های نظامی اشغالگران است.

رییس هیأت مذاکره کننده یمن گفت: اگر طرف مقابل به موارد پیشنهادی ما که برای موضوع مأرب ارائه کردیم پاسخ مثبت بدهد، بسکمک از مسائل در مأرب و یمن حل خواهد شد.

حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلق یمن طی روزهای گذشته نیز با توجه به پیشروی نیروهای یمنی در مأرب ادامه داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1760

به "خبرنگاران انصارالله: در صورت خاتمه محاصره و تجاوز، حملات ما متوقف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انصارالله: در صورت خاتمه محاصره و تجاوز، حملات ما متوقف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید