خبرنگاران فراوری روزانه 25هزار لیتر محلول ضدعفونی و 60 هزار ماسک در گیلان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رشت- خبرنگاران - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فراوری روزانه بیش از 60 هزار عدد انواع ماسک، 25 هزار لیتر محلول ضدعفونی و اسپری و 600 هزار پد الکلی توسط 22 واحد صنعتی در استان اطلاع داد.

خبرنگاران فراوری روزانه 25هزار لیتر محلول ضدعفونی و 60 هزار ماسک در گیلان

فرهاد دلق پوش آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا و احساس احتیاج استان و کشور به محصولات بهداشتی برای مقابله با این بیماری مدیران پرتلاش واحدهای صنعتی پای کار آمدند و با تغییر در خطوط فراوری 14 واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی و نیز هشت شرکت در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی برای تامین اقلام بهداشتی استان همه توان خود را به کار بستند.

وی توضیح داد: در این راستا با تمام ظرفیت و فراوری این حجم اقلام بهداشتی توانستند بخش عمده احتیاج استان را در این رابطه تامین نمایند که این عزم و همراهی آنان ستودنی و قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه تعامل مدیران واحدهای صنفی و صنعتی در شرایط بحرانی شیوع کرونا تا به امروز بسیار ارزنده بوده است، مطرح کرد : قبل از این بحران فقط دو واحد صنعتی در زمینه فراوری مواد ضدعفونی نماینده و ماسک در گیلان فعال بود ولی بلافاصله پس از شیوع این ویروس با توجه به احتیاج و شرایط ایجاد شده با تغییر در خطوط فراوری تعدادی از واحدهای صنعتی و فراوریی استان، این تعداد افزایش یافت.

اهدای بیش از 857هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی

دلق پوش در ادامه از اهدای 857 هزار و 800 ماسک n95 و سه لایه و سایر اقلام بهداشتی در دو مرحله به دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاع داد و گفت: با پیگیری و مطالبه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این تعداد ماسک جهت استفاده کادر درمانی و مراکز بیمارستانی برای پیشگیری از کرونا به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

وی توضیح داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به وسیله منابع داخلی اقدام به خرید تعدادی ماسک و اقلام بهداشتی برای استان های درگیر ویروس ازجمله گیلان کرده بود که ما توانستیم این اقلام اختصاصی را جذب و به دانشگاه علوم پزشکی اهداء نماییم.

وی با قدردانی از مدیران این واحدها، از اهدای اقلام بهداشتی دیگر در این روزها توسط واحدهای صنعتی عظیم به بیمارستانهای گیلان اشاره و اعلام کرد: اغلب صاحبان صنایع و صنوف در این شرایط با جامعه و نیز کادر درمانی همراه و همگام شدند و بعضی با اهدای بیش از 150 گان و اقلام پزشکی و محصولات ضدعفونی نماینده وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شدند.

دلق پوش به یاری های سازمان یافته و خودجوش واحدهای فراوریی نیز اشاره و توضیح داد: از زمان آغاز کرونا با هماهنگی روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها و مشارکت اتاق های اصناف اقدام به توزیع رایگان بیش از 32 هزار انواع ماسک و اسپری و مواد ضدعفونی نماینده در بین مردم و مراکز درمانی شده است.

وی اضافه کرد: هریک از این واحدها به نحوی با مشارکت خویش سعی در کاهش شیوع و سرایت این بیماری کرده اند که امیدواریم هرچه زودتر با همدلی همگانی این ویروس هرچه زودتر از این مرز و بوم ریشه کن گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1082

به "خبرنگاران فراوری روزانه 25هزار لیتر محلول ضدعفونی و 60 هزار ماسک در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری روزانه 25هزار لیتر محلول ضدعفونی و 60 هزار ماسک در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید