خبرنگاران رییس فدراسیون: اصفهان یکی از قطب های شمشیربازی کشور است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اصفهان- رییس فدراسیون شمشیربازی کشور با اشاره به فعالیت های مطلوب ورزش شمشیر بازی در اصفهان گفت: این استان بعنوان یکی از قطب های شمشیربازی کشور، مدیریت خوبی در این زمینه داشته است.

خبرنگاران رییس فدراسیون: اصفهان یکی از قطب های شمشیربازی کشور است

فضل الله باقرزاده عصر یکشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات شمشیر بازی استان اصفهان اضافه کرد: شمشیربازی در اصفهان رونق خوبی دارد و ورزشکاران این استان در مجامع بین المللی نتایج خوبی کسب نموده اند.

وی با بیان اینکه در فدراسیون شمشمیربازی حدود 18 هیات فعال وجود دارد، گفت: در این راستا در هر استان نیز یک سالن اختصاصی به این رشته ورزشی اختصاص دارد.

باقرزارده اضافه کرد: زمانی به رشته شمشیر بازی توجه چندانی نمی شد ولی در حال حاضر با اقدام های اجرا شده، این رشته در بین فدراسیوان ها از اهمیت بالایی برخوردار است و مسوولان ورزش کشور به آن توجه خاص دارند.

وی با بیان اینکه شمشیربازی از رشته های پرامیدی است که می تواند در المپیک مدال کسب کند و این موضوع نیز مورد توجه مسوولان ورزش واقع شده است، گفت: در این راستا با برنامه ریزی صورت گرفته، توانستم نتایج خوبی کسب کنیم و مورد توجه قرار بگیریم.

وی همچنین با تبریک انتخاب مجدد فرهاد رضایی بعنوان رییس هیات شمشیربازی اصفهان اظهار امیدواری کرد که خانواده شمشیربازی استا بازهم برای سربلندی این رشته ورزشی کوشش نمایند.

در نشست امروز مجمع انتخاب رییس هیات شمشیربازی اصفهان، فرهاد رضایی برای دومین دوره پیاپی با رای اعضای مجمع بعنوان رییس هیات شمشیر بازی استان انتخاب شد.

هر 13 نفر عضو این مجمع که حق رای داشتند رضایی را در سمت خود ابقا کردند.

همچنین در حین برگزاری مجمع، ارتباط تصویری با پدر مرحوم روزبه سرهنگ پوربانی، خیر ساخت سالن اختصاصی شمشیر بازی اصفهان که در کشور آذربایجان سکونت دارد؛ برقرار و از کار ارزشمند او توسط رییس فدراسیون و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان تقدیر شد.

حدود 90 پسر و 120 دختر در استان اصفهان در رشته شمشیربازی فعالیت دارند.

شمشیربازی، رشته ای است که 2 ورزشکار در آن با استفاده از یک شمشیر کوچک با هم مبارزه می نمایند.

مسابقات این رشته در سه بخش فلوره، اپه و سابر برگزار می گردد که از نظر نوع شمشیر مورد استفاده و قوانین بازی با یکدیگر تفاوت دارند.

شمشیربازی یکی از پنج رشته ورزشی است که در همه دوره های بازی های المپیک برگزار شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1230

به "خبرنگاران رییس فدراسیون: اصفهان یکی از قطب های شمشیربازی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس فدراسیون: اصفهان یکی از قطب های شمشیربازی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید