خبرنگاران منتقد زندانی دولت روسیه اعتصاب غذا کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مسکو - خبرنگاران - الکسی ناوالنی چهره سرشناس و یکی از رهبران اصلی مخالف دولت روسیه اعلام نمود که در اعتراض به جلوگیری از معاینه وی توسط پزشک اعتصاب غذا نموده است.

خبرنگاران منتقد زندانی دولت روسیه اعتصاب غذا کرد

به گزارش خبرنگاران، الکسی ناوالنی روز چهارشنبه در مطلبی در صفحه اینستاگرامش که بعضی رسانه ها از جمله ریانووستی آن را منتشر کردند، نوشت: اعتصاب غذا تنها شیوه باقی مانده برای مبارزه است.

وی اضافه نمود: من حق دارم که توسط پزشک معاینه شده و دارو دریافت کنم اما مسئولان زندان از انجام این خواسته من خودداری می نمایند. درد از ناحیه کمر به پا منتقل شده است.

ناوالنی ادامه داد بدنبال بی حسی پای راست، پای چپم نیز بی حس شده است و این مساله مرا نگران نموده است.

وی نوشته است: بجای ارائه یاری های پزشکی مانع از خواب من می شوند و هشت بار بیدارم می نمایند.

گزارش های تائید نشده حاکیست که ناوالنی، با محرومیت از خواب در زندان در شرایط سخت قرارگرفته است. وکلای او نیز از وخامت حال جسمانی او در زندان خبر داده و نسبت به در خطر بودن شرایط سلامتی و جان وی ابراز نگرانی نموده اند.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) سال گذشته در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی در اوایل ماه جاری اعلام کردند، نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است. اما روسیه این ادعاها را رد نموده و کاملا بی اساس می داند.

دادگاه مسکو بهمن ماه گذشته پس از چند ساعت شور ناوالنی را به تحمل مجازات دو سال و نیم حبس محکوم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1736

به "خبرنگاران منتقد زندانی دولت روسیه اعتصاب غذا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منتقد زندانی دولت روسیه اعتصاب غذا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید