روسیه: ادعای آلمان درباره عدم آمادگی مسکو برای گفت وگو دروغ محض است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که اظهارات مقامات آلمانی مبنی بر عدم آمادگی مسکو برای گفت وگو در رابطه با اوضاع پیرامون آلکسی ناوالنی، دروغ محض است.

روسیه: ادعای آلمان درباره عدم آمادگی مسکو برای گفت وگو دروغ محض است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که اظهارات سیاستمداران آلمانی مبنی بر اینکه گویا مسکو آمادگی گفت وگو با مقامات برلین در مورد اوضاع پیرامون آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مخالف روس را ندارد، کذب محض است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: سیاستمداران آلمانی در بالاترین سطح، بار دیگر اتهامات و تهدیدهای دور از ذهن و بی اساس دیگری را علیه کشور ما مطرح نموده و نظریه متناقضی درباره عدم آمادگی ادعا شده روسیه برای گفت وگو با آلمان را انتشار می دهند. ما این قبیل اظهارات را چیزی جز یک دروغ صریح نمی دانیم. مقامات مسکو بارها آمادگی خود برای مذاکره و تعامل با طرف آلمانی، برای روشن شدن اوضاع را اعلام نموده اند.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه یادآور شد که سفارت روسیه در برلین از وزارت خارجه آلمان درخواست یاری در مورد دسترسی کنسولی به آلکسی ناوالنی نموده که این درخواست، رد شده است.

روز گذشته (شنبه)، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام نمود که اگر سازمان منع سلاح های شیمیایی نتیجه گیری های اجرا شده در آلمان، سوئد و فرانسه را تأیید کند، اتحادیه اروپا قطعاً در رابطه با پرونده ناوالنی تحریم هایی را علیه روسیه اعمال خواهد نمود.

روز شنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تلگرام تبریکی برای فرانک والتر اشتاین مایر و رئیس جمهوری آلمان و آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور، به مناسبت روز وحدت آلمان، از آمادگی کامل مسکو برای گفت وگو و تعامل با برلین، درباره موضوعات مهم در دستور کار دوجانبه و بین المللی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1428

به "روسیه: ادعای آلمان درباره عدم آمادگی مسکو برای گفت وگو دروغ محض است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ادعای آلمان درباره عدم آمادگی مسکو برای گفت وگو دروغ محض است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید