رویکرد اروپایی دولت جدید یونان وقیحانه است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: کمیسر دیجیتال اتحادیه اروپا رویکرد دولت جدید یونان در قبال اتحادیه اروپا را وقیحانه و گستاخانه دانسته و گفت چنین رفتاری نفرت و ناامیدی می آفریند.

رویکرد اروپایی دولت جدید یونان وقیحانه است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هامبورگر ابند بلات آلمان، گونتر اوتینگر کمیسر اتحادیه اروپا رویکرد اروپایی دولت جدید یونان را وقیح و گستاخانه ارزیابی نموده و به آن انتقاد وارد نموده و گفت: یونان باید تعهدات و وظایف خود در قبال اروپا را برآورده کند. نباید این طور باشد که دولتی که رفتاری وقیحانه و گستاخانه دارد از طرف بروکسل بهتر برخورد گردد.

وی اضافه کرد: ما نباید در حال حاضر آتن را تنبیه و مجازات کنیم، اما هیچ بهبود شرایطی برای این کشور قابل انتظار نیست.

اوتینگر در ادامه گفت: رنجاندن و مانع تراشی برای سازمان های اروپایی یک اقدام بی سابقه در تاریخچه اتحادیه اروپاست. کسی که مانند دولت جدید آلکسی تسیپراس در یونان از چنین لحنی در برابر بروکسل استفاده نموده و تصاویر دشمنی را می سازد نفرت و ناامیدی ایجاد می نماید.

وی اضافه کرد: این مسئله قابل توجه است که تسیپراس سیگنال های دوستی به روسیه فرستاده و همزمان لحن نفرت آوری را در برابر برلین و بروکسل به کار می برد.

وزیر دارایی یونان قرار است امروز با مسئولان وزارت دارایی فرانسه در پاریس دیدار نموده و سپس روز دوشنبه به لندن و سه شنبه نیز به رم سفر کند. در سفر به لندن همچنین دیدارهایی با نمایندگان بخش های مالی در نظر گرفته شده است.

دولت ائتلافی جدید یونان متشکل از راستگراها و چپ گراها می خواهد در روزهای آینده بخصوص در کشورهای جنوب اتحادیه اروپا ایده های خود در این باره که چگونه می خواهد با کوهی از بدهی ها به راه خود ادامه دهد را ارائه دهد.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان نیز روز دوشنبه سفری اروپایی را آغآز خواهد نمود. وی این سفر خود را با دیداری در قبرس شروع نموده و سپس در روز سه شنبه دیداری با نخست وزیر ایتالیا در رم داشته و در روز چهار شنبه نیز به پاریس سفر نموده و دیداری با رئیس جمهوری این کشور خواهد داشت. وی همچنین یگ مصاحبه با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا را نیز مد نظر دارد.

از محافل دولتی در آتن خبر می رسد که این کشور یک برنامه اصلاحی و ریاضتی شخصی را مد نظر قرار داده که همه طرف ها را راضی خواهد نمود.

صدر اعظم آلمان نیز در مصاحبه با یک روزنامه چاپ این کشور اعلام نموده است ما در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی منتظریم ببینیم دولت جدید یونان با کدام طرح به سوی ما می آید. وی در عین حال گفته است که هیچ طرحی برای بخشش بدهی های این کشور را مد نظر ندارد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 500

به "رویکرد اروپایی دولت جدید یونان وقیحانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد اروپایی دولت جدید یونان وقیحانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید