دانشجوی شیرازی اصول عکاسی را ترجمه کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، این کتاب برای درک سریع و راحت و روان از عکاسی و کسانی که قصد دارند عکس گرفتن را ساده و سریع بیاموزند به چاپ رسیده است.

دانشجوی شیرازی اصول عکاسی را ترجمه کرد

نویسنده در شرح این کتاب می گوید: عکاسی در همه جا وجود دارد. دنیایی که شما در آن پا می گذارید دنیای مشهودی است با هزاران رنگ، طرح، زیبایی و انسان هایی که دیر یا زود از صحنه حذف می شوند. اما به راستی، چه کسی چهره انسان را به درستی می بیند؟ عکاس، آینه، نقاش یا عاشق؟ (پیکاسو) در حال حاضر میلیون ها نفر در تمام اوقات در جیبشان دوربین دارند. با این حال که، تسلطی بر پیچیدگی آن ندارند.

در کتاب اصول عکاسی نوشته جف کرتو مولفه های تشکیل دهنده دوربین و نحوه نوردهی دوربین به طور کلی نشان داده شده است. حجم نور، مدت زمان نوردهی، حساسیت به نورو موارد دیگر در کتاب یاد شده آنالیز می گردد.

در مقدمه این کتاب که با ویراستاری سیده طیبه حسینی به دست مخاطب رسیده است می خوانیم: این کتاب برای افرادی که به ویژگی های فنی و بصری اولیه عکاسی علاقه مند هستند، تهیه شده است.

در بخش دیگری از مقدمه کتاب نویسنده عنوان می نماید که خواهیم دید که نحوه استفاده از لنزهای مختلف، نحوه دید دوربین از دنیا را تغییر می دهد. به همراه این کارها فاصله کانونی را آنالیز می کنیم که کنترل فاصله کانونی چگونه به طور چشمگیری نحوه ارتباطا تصاویر ما را تغییر می دهد و در آخر به خطاهای عدسی در لنز دوربین می پردازیم.

به گزارش ایبنا؛ کتاب اصول عکاسی به مناسبت 19 آگوست(28 مرداد) روز دنیای عکاس در 200 شمارگان در قطع خشتی و 140 صفحه مصور رنگی به بهای 80 هزار تومان از سوی نشر اندیشه عصر به بازار آمد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2465

به "دانشجوی شیرازی اصول عکاسی را ترجمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی شیرازی اصول عکاسی را ترجمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید