درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، کارشناسان سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری می گویند که دو شهروند بحرینی که صرفا به دلیل مشارکت در اعتراضات مسالمت آمیز این کشور خودسرانه بازداشت شدند در معرض اعدام هستند.

درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عفو بین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین از رژیم آل خلیفه خواستند تا دو فعال را که خودسرانه بازداشت شده و با مجازات اعدام روبرو هستند، آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، عفو بین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین، یک سازمان حقوق بشری مستقر در انگلیس گفتند که از این دو نفر تحت شکنجه، آزار جنسی، ضرب و شتم ، محرومیت از خواب و سایر تخلفات به زور اعتراف گرفته شده است.

تیم پنج نفره کارشناسان سازمان ملل گفت که رمضان و موسی را به دلیل عقاید سیاسی آنها و شرکت در تظاهرات هواداران دموکراسی به دلایل تبعیض آمیز بازداشت کردند.

در ژوئیه سال 2020 میلادی دادگاه عالی بحرین اعدام محمد رمضان و حسین موسی را به اتهام منفجر کردن یک کاروان امنیتی و کشتن یک افسر پلیس در دسامبر 2014 تأیید کرد، در حالی که گروه های حقوق بشری می گویند اعترافات آنها تحت شکنجه گرفته شده است.

کارگروه مخصوص موضوع بازداشت خودسرانه در سازمان ملل در گزارشی که روز پنجشنبه و مورخ 31 مه منتشر کرد، گفت: با در نظر دریافت همه شرایط پرونده دو زندانی بحرینی، به ویژه خطر آسیب دیدن جسمی و روانی آنها، راه چاره مناسب این است که دو نفر بلافاصله آزاد شوند و مطابق با قوانین بین المللی غرامت مناسب به آنها داده گردد.

نیروهای امنیتی بحرین، موسی، کارمند یک هتل و رمضان را که به عنوان نگهبان در فرودگاه بین المللی منامه مشغول کار بود، در اوایل سال 2014 و به دنبال کشته شدن یک نیروی پلیس در انفجار روستای الدیر در شمال شرق منامه بازداشت کردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1871

به "درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید