ملاقات اشرف غنی با تیم مذاکره کننده دولت افغانستان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، درحالیکه مذاکرات بین الافغانی در بن بست قرار گرفته است و طالبان و دولت هنوز پیروز به مشخص دستورکار مذاکرات نیز نشده اند، رئیس جمهور افغانستان در سفر به قطر با تیم مذاکره کننده دولت ملاقات کرد.

ملاقات اشرف غنی با تیم مذاکره کننده دولت افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پس از سفر به کویت راهی قطر شد و با اعضای تیم مذاکره نماینده دولت ملاقات کرد، اما هنوز جزئیاتی درباره این ملاقات منتشر نشده است.

تیم مذاکره نماینده دولت از 22 شهریور ماه با طالبان مشغول گفت وگو بر سر دستورکار مذاکرات است اما دو طرف هنوز به توافق نرسیده اند و مذاکرات بین الافغانی تا به امروز بطور رسمی شروع نشده است.

از سوی دیگر نیز بعضی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که در جریان سفر غنی به دوحه قرار است بین دولت و طالبان آتش بس اعلام گردد.

سهیل شاهین عضو تیم مذاکره نماینده طالبان اما این موضوع را رد نموده و عبدالحق وثیق مسئول بخش اروپایی دفتر سیاسی طالبان نیز تصریح نموده که این گروه هیچ برنامه ای برای ملاقات با غنی ندارد.

براساس بیانیه منتشرشده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی در این سفر 2 روزه با شیخ تمیم حمد بن آل ثانی امیر قطر، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی صدراعظم و شمار دیگری از مقامات آن کشور ملاقات می نماید.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، محمد شاکر کارگر رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، فضل محمود فضلی رئیس عمومی اداره امور، عباس بصیر سرپرست وزارت تحصیلات عالی، رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف، کریمه حامد فاریابی سرپرست وزارت اقتصاد، اجمل رحمانی عضو مجلس، عبدالطیف نهضت یار نماینده سنا و سفرای افغانستان در کشورهای کویت و قطر رئیس جمهور افغانستان را در این سفر همراهی می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1455

به "ملاقات اشرف غنی با تیم مذاکره کننده دولت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات اشرف غنی با تیم مذاکره کننده دولت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید