گام های جدید قطر برای حمایت از لیر ترکیه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، پس از اعلام خبر سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری قطر در ترکیه، این کشور در تازه ترین دور کوشش های خود برای نجات لیر با ترکیه قرارداد سواپ ارزی امضا کرد.

گام های جدید قطر برای حمایت از لیر ترکیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بانک های مرکزی ترکیه و قطر در دوحه قرارداد جدیدی برای سواپ ارزی امضا کردند که به دو کشور اجازه می دهد از خطوط اعتباری دوجانبه ریال و لیر استفاده نمایند. این موافقت نامه به منظور افزایش همکاری های بانکی دو کشور صورت می گیرد و به موجب آن استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مبادلات تجاری تسهیل می گردد و دو کشور در مواقع لزوم به تقویت ذخایر ارزی یکدیگر خواهند پرداخت.

پیشتر الجزیره گزارش داده بود که در جریان سفر امیر قطر به ترکیه، قطر وعده سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در قطر را داد که همین امر منجر به توقف کاهش بیشتر ارزش لیر در برابر یورو و دلار شد.

شیخ تمیم بن ثانی- امیر قطر در حساب توئیتری خود نوشت: در کنار برادران ترک خود ایستاده ایم. به عنوان بخشی از مذاکرات مهم خود در آنکارا با رئیس جمهور اردوغان، بسته ای به ارزش 15 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در پروژه های ترکیه امضا کردیم که اقتصادی مولد و نیرومند دارد.

ابراهیم کالین- سخنگوی دولت ترکیه- با اشاره به تحولات اخیر گفت: بازدید امیر قطر از ترکیه نشان داد که قطر در کنار ترکیه ایستاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 133

به "گام های جدید قطر برای حمایت از لیر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام های جدید قطر برای حمایت از لیر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید