رئیس مجلس اندونزی وارد مشهد شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: رئیس مجلس اندونزی در بدو ورود به مشهد مورد استقبال استاندار خراسان رضوی نهاده شد.

رئیس مجلس اندونزی وارد مشهد شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس به نقل ازروابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد حسین فروزان مهر در دیدار با مزروقی علی، رئیس مجلس اندونزی که در محل پاویون دولت فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد صورت گرفت با اشاره به سطح همکاری های دو کشور ایران و اندونزی در سازمان ملل، همکاری اسلامی و غیر متعهدها اظهار کرد: روابط دو کشور برادرانه بر اساس احترام متقابل بنا نهاده شده است.

وی با تاکید بر توسعه مناسبات بین دو کشور در حوزه های مختلف مالی، فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) همیشه کانون توجه شیعیان و مسلمانان دنیا بوده است که از این ظرفیت می توان در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی بین دو کشور استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی به سایر ظرفیت های استان در حوزه های گردشگری، طبیعی، صنعتی و معدنی اشاره نمود و گفت: این استان با وجود شش میلیون نفر جمعیت پس از تهران پهناورترین استان کشور به شمار می رود.

فروزان مهر با بیان این که سهم قابل توجهی از جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند، اظهار داشت: 97 درصد مردم خراسان رضوی از نعمت سواد برخوردارند و قسمت عمده ای از جوانان نیز در مدارج عالیه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به تنوع فراوری محصولات زراعی و دامی در استان توضیح داد: خراسان رضوی به عنوان قطب فراوری بعضی از این محصولات علاوه بر تامین احتیاج داخلی زمینه را برای صادرات غیرنفتی فراهم نموده است.

مزروقی علی، رئیس مجلس اندونزی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضورش در ایران و مثبت ارزیابی کردن دیدار با مقامات ایرانی هدفش از سفر به مشهد را زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) عنوان نمود.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 450

به "رئیس مجلس اندونزی وارد مشهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس اندونزی وارد مشهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید