راهنمایان گردشگری 70 کشور با جاذبه های خوزستان آشنا می شوند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سوسن جهرمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: صنعت گردشگری یک صنعت نامیرا است. ما باید از تک محصولی خارج شویم. یکی از بهترین راه های معرفی ارزش ها و جاذبه های گردشگری هر کشوری می تواند میزبانی از گروه های تاثیرگذار گردشگری باشد. بهترین تبلیغ و بهترین نوع همکاری، بازدید راهنمایان گردشگری دنیا از یک کشور است.

راهنمایان گردشگری 70 کشور با جاذبه های خوزستان آشنا می شوند

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

وی شرح داد: به همین دلیل ما این افتخار را داریم که سال جاری میزبانی هفدهمین کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری دنیا را بر عهده داریم.

عضو کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران گفت: سفر صدها راهنمای گردشگری از بیش از 70 کشور دنیا به ایران و دیدن جاذبه های گردشگری ایران فرصتی است که باید از آن بهره برد. انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران در کنوانسیون 2015 در پراگ از بین رقیب های قدری مثل سنگاپور و دانمارک که داعیه میزبانی را داشتند سبقت گرفت و ایران را به عنوان میزبان انتخاب کرد.

جهرمی با توجه به اینکه ژنوایه 2015 من هم شانس همراهی تیم دعوت شده به پراگ راداشتم و دیدم که ما قربانی بعضی از رسانه های غربی هستیم ولی با کوشش کانون انجمن صنفی راهنمایان ایران پیروز به کسب میزبانی شدیم و امیدوارم با کوشش اداره کل میراث خوزستان یک شب فرهنگی در شان استان خوزستان در کنوانسیون برگزار کنیم.

وی اضافه نمود: بعضی اخیرا این مسئله که صندلی خوزستان در کنوانسیون کجاست را مطرح کردند. در برگزاری کنوانسیون الزاما همه استان ها درگیر نمی شوند و تنها یکی دو استان به عنوان نماینده از سایر استان ها وارد کار می شوند. فراموش نکنیم که تنها کانادا و ایران بودند که برای اولین بار در سال نخست کاندید شدنشان به عنوان میزبان انتخاب می شوند. در حالی که در 16 سال قبلتر حتی کشورهایی سه یا چهار بار کاندید میزبانی شدند اما برای میزبانی تایید نشدند و این پیروزیت بزرگی برای ماست.

عضو کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با تاکید بر اینکه کنوانسیون لزوما تمام استان ها را در بر نمی گیرد، شرح داد: وقتی راهنمایان وارد ایران شوند و به وسیله اینترنت، سایت های باستانی ما را آنالیز می نمایند، قطعا خوزستان که دارای سه سایت باستانی است را نیز انتخاب می نمایند.

جهرمی شرح داد: خوزستان دارای جاذبه های طبیعت بسیاری است و مسلما خوزستان یکی از انتخاب های راهنمایان می گردد. خوشبختانه با وجود دنیای مجازی، گردشگران اولین کاری که می نمایند مستقیم می روند و سایت های مناطق باستانی را آنالیز می نمایند. وقتی راه برای دیدن ایران باز گردد و بدانند که خوزستان سه سایت باستانی دارد حتما اینجا را به عنوان یکی از مقاصد خود انتخاب می نمایند.

وی گفت: ما کشور امنی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر هستیم. تمام توریست هایی که نظراتشان را داده بودند می گفتند ایرانی ها مهمان نواز هستند.

جهرمی با اشاره به برگزاری شب فرهنگی ویژه خوزستان در حاشیه این گردهمایی گفت: یک شب فرهنگی خوزستان شامل هر آنچه در خوزستان داریم را سعی می کنیم در این شب به نمایش بگذاریم. خوراکی ها، تنوع فرهنگ و اقواممان را نشان می دهیم.

به گزارش خبرنگاران، کنوانسیون 26 ژانویه به مدت پنج روز برگزار می گردد و در همان جا رای گیری برای میزبانی سال آینده نیز برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 660

به "راهنمایان گردشگری 70 کشور با جاذبه های خوزستان آشنا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری 70 کشور با جاذبه های خوزستان آشنا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید